måndag 5 oktober 2009

Malabrigovantar till mamma

Mönster; Eget snabbt påhittat med tumkil och enkel fläta. Ännu en hundvaktar-present till min mamma. Hon fick en mössa i samma garn i våras men den hamnade nog aldrig på bloggen. Det här är alltså ytterligare ett restgarnsprojekt.

Garn; Malabrigo Worsted färg Geranio ca 40 gram. Ljuvligt fantastiskt garn som man bara vill gosa med i evigheter. Perfekt till någon som tycker att allting kliar.

Stickor; 4 mm ekostrumpstickor i vaxad bok.










10 kommentarer:

Pixi sa...

jättesnygga!!=)

rino sa...

härlig färg

Emma sa...

Superfina! Man blir verkligen glad av dem!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Enkla och finfina.
hej fr. Koftan

Monicas Vardagligheter sa...

Underbara vantar - tänk om man kunde ....

Linda sa...

Riktigt snygga! Och i härligt garn dessutom.

djufmary sa...

Hej...hit kommer jag igen...välkommen till mig :-)

marielevin sa...

Hej...hit kommer jag igen...och välkommen till mig ;-)

AnnaBelle sa...

Jag vill också! Så fint.=)

Dödergök sa...

Tack för alla kommentarer! Min mamma blev jätteglad, de är supermjuka och gosiga och färgen är så klockren på min mamma.