onsdag 1 juni 2011

Sen sist

Jag stickar lite här och lite där, lite medans jag väntar på bussen, lite på lunchen och lite på kvällen i sängen. Jag saknar all den där sticktiden jag hade förut eller så var det så att jag tog mig den, hur som helst så saknar jag den och ska försöka norpa åt mig lite mer. En liten liten kofta i Regia silk har nästan blivit klar. Mönstret kommer från en utav mina favoritböcker "Sparat" av Celia B Dackenberg och heter "Den första riktiga babykoftan". Första gången för mig som jag stickar en kofta på det här viset, roligt och spännande att se hur formen växer fram med hjälp av korta varv.

Randiga herrsockorna har nästan fått ett skaft till. Perfekt vänta på bussen stickning, går jag lite tidigare hinner jag fyra varv.





Restgarnssjalen är färdigstickad och ska brutalblockas ikväll. Den blev lite liten men väldans charmig, jag avslutade den med ett eget spetsmönster, hoppas att det blir bra efter lite utslätning.



6 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Sjalen är galet fin!
Sarah

Iréne JB sa...

Färgerna i sjalen är i alla fall väldigt fina! Någon gång ska jag också sticka en restgarnssjal, men då måste man ju ha garnrester också :)

Anonym sa...

Bästa koftan ever!!

4-barns-mamman

Annika sa...

Allt är fint men restgarnsjalen är väldigt fin!

Maria i Falkenberg sa...

Vilka ljuvliga färger på sjalen!

Dödergök sa...

Tack för all kommentarer! Snart ska ni få se fler bilder på sjalen!