lördag 14 januari 2012

Meet Angee



Min första strumpa från Sock Innovation av Coockie A. Jag köpe boken någon gång i höstas och sen har den bara blivit liggandes. Det var ingent mönster som riktigt fångade mitt intresse. Men som en del i min stickutmaning till mig själv inför 2012 tog jag fram boken förra helgen och bläddrade lite. Jag vill sticka lite krångligare saker och framför allt vill jag följa mer mönster, orka bry mig lite mer, utmana mig själv. Angee är absolut inget krångligt mönster, en strumpa har blivit stickad på några trötta tv-kvällar i soffan, men fin är hon och jag gillar verkligen garnet (araucania ranco multi). En glad och vitaminrik januaristickning på det hela taget.



1 kommentar:

Maja sa...

Å, fin var den!
Ser fram emot att se den med lite fot och ben i;-)
kram