torsdag 12 november 2015

Akita

 Jag har sytt en blus, en riktigt busvass sak om jag får säga det själv. (Och ja jag läser för tillfället om Lotta-böckerna och är därmed lite språkskadad.)
Blusen heter Akita och kommer från Seamwork. Faktum är att jag började prenumerera på Seamwork bara för att jag ville sy den här blusen.

Konstruktionen är annorlunda och rolig, den sys nämligen av ett enda stycke och det går ruskigt fort att sy den.

Jag gillar särskilt ärmarna och den toksnygga passformen i ryggen, kanske är den lite väl fladdrig fram men inte så det stör, schysst att ha plats för lite julmat liksom.

Jag sydde min i riktigt smidig viskos med superfall från Stoff och Stil och det passar verkligen perfekt till den här typen av plagg.

Faktum är att jag är lite sugen på att sy en klänning i blommig viskos med den här blusen som överdel och en rynkad kjol med hög midja. Kanske redan i helgen faktiskt.


11 kommentarer:

Anonym sa...

Den är verkligen jättesnygg! Otroligt fin och smickrande modell på dig, och tyget är himla fint. Var det svårt att sy i?

KatLinn sa...

Jättesnygg! Och så fin ihop med koftan!

Dödergök sa...

Tack! Den var väldigt rolig att sy och plätt lätt att sy i viskosen, mönstret behöver ett tyg med mycket fall annars tror jag att den ser ut som ett tält och att ärmarna bara står rakt ut istället för att lägga sig så här snyggt.

Efwa - Medea sa...

Jättefin!

Heidi sa...

Wow!! den är jättefin!

Unknown sa...

Om man kan sin Lotta så tycker hon om vassa grejer och din tunika var helvass .
Ewa

Sara sa...

Har du sett att du figurerar i Colettes senaste nyhetsbrev *starstruck* :-) Din Akita är jättefin! Och Lotta-lingot är topp!

Dödergök sa...

Ja jag såg det och blev helt paff!

kråkspark sa...

Jättefin blus!Jag undrar om du tycker att Seamwork är bra och värt pengarna!

Dödergök sa...

Ja det tycker jag. Själva tidningen är ju gratis men om man prenumererar så får man två (valfria) mönster ur deras arkiv per månad. Mönstren (själva layouten) är snygga och lätta att förstå och de har många storlekar. Jo jag tycker att det är värt det.

Manduzana stickar sa...

Den är så snygg! Jag skulle verkligen behöva fler plagg med ärm.