måndag 14 maj 2007

Lön för mödan


En liten bild på min långa halsduk som nu är klar. Den hänger på tork inne i badrummet och droppar så fint. Jag lovar att ni ska få se en bild på den när den är klar. Jag tror minsann att den ska bli en present till min hemlisvän. Jag har beställt garn till henne också, fluffigt och fint, jag hoppas att hon blir glad.
Nu när jag har avslutat halsduksprojektet så är det fritt fram att börja på en ny stickning. Jiiipppiee! Jag är tokigt sugen på att sticka något Fair Isle- mönstrat. Det får bli en tröja till Meja, ett litet lagomt första projekt. Jag ska genast leta reda på lite restgarner och köra igång. Någon belöning måste man ju få när man är duktig, jag har städat vårat soprum/redskapsrum och gödslat våran gräsmatta idag. Dessutom började jag dagen med ett besök på jobbet och så skrev jag tre tråkiga uppstyltade mail, då känns en hundtröja som en lagom belöning. Jag ska bläddra lite i den ypperliga hundstickningsboken som jag fick av min fantastiska hemliga vän.
Återkommer i ärendet.

Inga kommentarer: