tisdag 15 maj 2007

X och O:n

Undrar egentligen hur icke stickande personer ser på oss stickgalna?
Mannen tycker ju att jag är lite knasig det har jag förstått, men alla andra. Alla som tex är ute och surfar bloggar på måfå och hamnar hos någon av alla dessa tusentals stickbloggare världen över, undrar vad de tänker?
Jag har varit helt besatt av tanken på min hundtröja hela dagen (jag började på den igår kväll). Den blir så fin och det är så roligt att sticka någonting helt nytt. Jag grämer mig över att jag inte har någon kamera så att jag kan visa mina x och o:n. Nu har jag utfört lagom många av dagens sysslor (långpromenad, disk och trädgårdsarbete) för att få unna mig en stunds Fair Isle stickning. En kopp te och kanske nya Björk skivan, sen är jag nöjd. Jag är så sjukt lättroad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ju en lite mini stickande person fast jag repar ju upp allt igen men jag blir så inspirerad när jag hamnar på stickbloggar så jag blir sittandes i timtals ibl.
Sen gör jag mina tappra försök till att skapa något ännu en gång...

lillstrumpa sa...

Var hos frisören igår (världens bästa frisör för övrigt :) och fick vänta lite så jag satte mig glatt i stolen och stickade lite på mina vantar. När hon fick se mig skrattade hon bara och sa (hjärtligt) "åh du är så rolig...". Jag förstår inte riktigt varför det var så roligt men om nån blir glad av att jag stickar så bjuder jag gärna på det :)
(Dessutom verkade hon tycka det var konstigt att sticka vantar mitt på våren...)