torsdag 26 februari 2009

Vita benvärmare





Mönster; Eget improviserat med flätor och spetsmönster. (Märker ni vad med flätor det har blivit sedan 2008 blev 2009?) Lagomt stora för att använda som benvärmare för en 9-åring och som långa muddar åt en vuxen. Jag älskar det här genuina, lite rustika lantliga utseendet, någon gång ska jag börja klä mig så här själv. Tillsvidare får systerdottern de här benvärmarna.
Garn; Rester från långt ner i stickkorgen, 3-trådigt svenskullgarn, jag vet inte hur mycket för jag glömde väga.
Stickor; Ekologiska trästickor 4 mm, å vad jag tycker om de här stickorna de blir bara trevligare ju mer man stickar med dem också.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina! Och supersnyggt porslin!

Efwa - Medea sa...

Superfint och vilket loppisfynd ni gjorde.
Lycka till på lördag =)

maria carlander sa...

jättesöta!
och ni kommer att ha världens schysstaste bröllop...

Emma sa...

Åh så fina!

Så det är på lördag ni gifter er? Vad roligt! Jag och maken gifte oss den 29:e förra året. Sista februari är en bra dag att gifta sig på, hoppas att ni får lika vackert väder som vi! =)

Stickfantomen sa...

Härligt rustika och jättefina, precis som du säger. Men det går väl att väga de färdiga arbetena för att få en hg-åtgångs-uppgift, principen användes förr i garnsammanhang när stickerskorna skulle hämta ut lön för sina arbeten.
Hursom, du löser det gott.
Var rädd om dig.

Linda sa...

Superfina (som vanligt!)! Stort lycka till på bröllopsdagen!

Anna sa...

Jättefina!!!
Om du har tid o lust någon gång kanske du kan berätta (på ett ungefär) hur du stickade dem??

Lillys stick o syhörna. sa...

Snygga benvärmare.Systerdottern
blev väl glad.
Lycka till.
Lilian

Liljekonvaljemö sa...

Fantastiska benvärmare, du är så inspirerande.

Kristina sa...

Väldigt snygga!

miastick sa...

Å de är jättefina! Och jag förstår vad du menar. Jag vill också klä mig à la Lantliv. Helst vill jag också bo i ett stort hus på landet. Fast bara i min dröm. I verkligheten vill jag bo i en lägenhet i Gbg.

Ninni sa...

Jättefina! Duktig du är som hinner med allt. Hon kommer bli jätteglad över dem. Hoppas ni får en underbar dag nu på lördag. Det börjar verkligen att närma sig nu :)

Susanne sa...

Snygga, härlig blandning med spetsmönster och det lite grova garnet! Såg besticken och fick en backflash, har säkert ätit med sådana när det begav sig.. Lycka till på lördag och stort grattis!!!

Anonym sa...

Jag kommenterar sällan men känner att jag måste göra det nu, Du stickar så fina saker!! Jag följer din blogg för du inspirerar mig massor. Jag önskar dig lycka till med bröllopet och jag vet att kapellet som du tidigare skrivit om är underbart vacket!! Jag tillbringade mina barndoms-somrar där i skogarna runtomkring!

Annelie sa...

Fint som vanligt! Fast mest vill jag bara önska lycka till med morgondagen (om jag har räknat rätt). Ser fram emot bilder på det vackra brudparet.

Anonym sa...

Lycka till och grattis idag!!!
Soliga kramar!

Anonym sa...

Jättefina benvärmare! Jag gillar den oblekta ullen, det blir perfekt ihop med mönstret.

Och stort grattis och lycka till idag!!

Humlan sa...

Jag hoppas att ni har en riktigt fin dag i dag!

Sussry sa...

Så söta!
Hm, det är väl idag det är bröllop?
Hoppas du och mannen får en riktigt underbar och minnesrik dag!

fale artut sa...

Grattis På den Stora Dagen! All Lycka!

Dödergök sa...

Tack för alla lyckönskningar och benvärmarkommentarer! Ni är så gulliga och era kommentarer betyder så mycket ska ni veta.