lördag 18 februari 2012

Små små Nola's slippers

Mönster; Nola's slippers som så många gånger förr. Det här borde nog nästan vara det mönster som jag stickat flest gånger. Den här gången la jag upp 28 maskor och stickade sen enligt grundmönstrets proportioner. Som vanligt stickar jag skaftet runt.

Garn; Alpaka premium, dubbelt garn, mjukt och varmt. Som gjort för att värma små bebisfötter.

Stickor; 4 mm





Det jättefina underlägget köpte jag före jul från Jag Blommar.Verkligen någonting att bli glad av i vardagen.





5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina små sockor! skulle gärna vilja ha lite bättre mönster hur man gör! TACK! kerstin@ohrn.eu

Dödergök sa...

Här finns länken till mönstret http://cas.seamenschurch.org/pages/knitting-patterns (man får scrolla ner lite).

Anonym sa...

Tack snälla du! men jag klarar inte att få det på svenska! // Kerstin

Anonym sa...

Lcd Higher definition tv Reviews: The Pointed Aquos Lc-52d85u

Feel free to visit my page ... ewe

Anonym sa...

Unique variations of Loudspeakers

Review my page; fervent