onsdag 22 augusti 2012

Tredje riktiga arbetsdagen

2 kommentarer:

Jenny (annajennymaria@hotmail.se) sa...

Hejhej!
Har en liten fråga, och tänkte att du som stickar mycket sjalar är rätt person att fråga :) De två sjalar jag stickat har har använta "vanliga" stickor till, men ser när jag kollar runt på bloggar att många använder rundsticka. Skulle också vilja prova det, men förstår inte riktigt hur man gör i början, lägger man upp på rundstickan från början eller tar man till den när arbetet blivit lite större. Har förstått att de är mest 80cm som används, men när arbetet är så litet i början, drar man de hela vägen runt stickan då eller?

Hoppas du förstår hur jag menar :p mvh jenny

Dödergök sa...

Jenny! Hej! Ja jag stickar alla mina sjalar på rundsticka, jag tycker att det blir skönare för axlarna så, dessutom får det plats mer fler maskor.Jag lägger alltid upp från början på rundsticka, det går av bara farten.
Jag drar inte alls runt maskorna på stickan utan jag vänder bara på arbetet när jag stickar svårt att förklara med ord, men prova själv så får du se att det blir ganska logiskt. Lycka till och fråga gärna igen om jag är otydlig! :)