lördag 23 juni 2007

Sockstickning och folkmusik



Här har jag varit idag på midsommargudstjänst, i världens vackraste kapell.
Där ska vi gifta oss mannen och jag när tiden är mogen. (Bilderna är tagna förra sommaren, idag regnade det men det var fint ändå.)

Jag lider av stor folkmusikabstinens och försöker att mildra den med "En spelmans jordafärd" fem gånger efter varann. Sen böt jag till Skrömta.
Jag är ensam hemma med min sockstickning och jag är snart klar med benet, nu måste jag bara klura ut hur jag ska göra med hälen eftersom jag måste minska ner en mönsterrappot för att få det att stämma med mönstret, men å andra sidan vill jag nog göra en annan häl än den som mönstret beskriver. Jag känner till mina hälar och jag skulle slita ut den beskriva på tio minuter ungefär och det känns väldigt bortkastat på så fina sockor. Jag får klura mer efter kvällspromenaden tror jag.

1 kommentar:

Clara sa...

Åh, vilket fint kapell! Mycket mysigare än en kyrka, men lika vackert... Ett drömställe att gifta sig på.