lördag 2 juni 2007

Sommriga hundar och försenat färdigt objekt

I går kväll var vi ut på en kvällstur i skogen, helt plötsligt luktade det verkligen sommar ute. Det är svårt att få två hundar att titta åt samma håll samtidigt tom när fotografen har torkad blodpudding i ena handen. Blodpuddingen gör det svårt att ta kort också. :)
Meja badade faktiskt, hon är en riktig badkruka i vanliga fall men hon hoppade glatt i efter en blodpuddingsbit. Här står hon och torkar lite och spanar efter pappa som gör roliga saker med ett kastspö.
Idag har jag varit ute hela dagen, min syrra plus barn har varit här och äntligen lyckades jag få till en bild på min mammas kofta nr 2 i Vivaldi. Den här är hon riktigt glad och nöjd över, synd nog luddar Vivaldi av sig väldigt mycket så det får nog bli ett annat mohairgarn om jag ska sticka en fluffig tröja till mig själv nån gång.

Dagen har mest innehållit barnvakteri och trädgård (utlovade bilder kommer i morrn) men jag har även med viss hjälp av engelskfröken Å börjat på mina bytessockor. Så om ni hör någon sitta i en buske och mumla "pearl, pearl, knit, knit" så är det jag! :)

Inga kommentarer: