torsdag 11 september 2008

Raggsockor för lantlif



Mönster; Mannen behöver alltid nya sockor för han fryser alltid om fötterna och jag vill alltid sticka nya sockor. En ganska perfekt kombination eller hur? De här raggsockorna är inspirerade av tidningen Lantliv, de är robusta och randiga. Jag håller på och experimenterar lite med olika hälar för tillfället och de här har en sån häl som man stickar i sist av allt. (Jag har ingen aning om vad den kan kallas, "istickad häl" kanske?) Det känndes rätt att göra någonting mer finstämt och nertonat för en gångs skull och jag blev så inspirerad av mitt eget gråa inspirationscollage att det vankas fler strumpor i gråskala.

Garn; Billigt billigt raggsocksgarn, Raggsokken från sandnes garn. Jag är inte alls förtjust i "raggsocksspräckliga" garner men de här två nyanserna funkar riktigt bra ihop. Och när garnet kostar 12 kr/ nystan ska man inte hålla på och klaga allt för mycket. Det gick åt lite mer än två nystan till ett par herrsockor storlek 42.

Stickor; Strumpstickor 3 mm. Jisses vad snabbt det kan gå ibland!

4 kommentarer:

Tvärslå sa...

Enkla saker är ofta underskattade och väldigt snyggt.

Anonym sa...

Jättefina och så där höstmysiga!

Sussry sa...

Ser mysiga ut. Ja en verklig bra kombination du och mannen!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Satt och fundilerade på att hälen var nåt extra med, innan jag läst texten, snygga. :) Gillar "fotpallen" också, eller tyget ska jag väl säga.. :)