fredag 22 juli 2011

Sjalar

Harunin är färdigstickad och redo för blockning. När jag väl böt till rätt stickor gick det som en dans, kanske min snabbaste spetssjal. Men sen har jag stickat rätt maniskt de senaste turbulenta dagarna också. Spetsstickning fungerar bra som ilsketerapi har jag märkt.

Innan jag börjar med någonting nytt har jag tänkt att jag ska sticka klart det här fluffiga monstret. Den börjar bli riktigt stor och mysig, ett led i mina försök till att sticka tråkiga men vackra och användbara saker. Mer lågmäld stickning. Jag tror att den blir jättefin till hösten tillsammans med en senapsgul tröja som är på planeringsstadiet. Garn finns, ska bara sticka klart en del annat först.









5 kommentarer:

astrid sa...

Supersnabb är väl rätta benämningen på dej. Helt otroligt vad du kan tillverka. Den ljusa skapelsen som du håller på med blir så mysig.Önskar att jag hann med en bråkdel!!

Anta sa...

Jäklar vad snabbt du fick Harunin färdig jag håller oxå på med en har kommit till ChartB inte alls lika snabb som dej. Den ljusa ser snygg ut väntar med spänning på bild när den är blockad.

Maja sa...

Underbara arbeten du gör!!!
Klart som --- att man stickar snabbt när det "brinner" i sinnet!
Kram

Hanna sa...

Åhh va härlig den ljusa ser ut och mönstret verka väldigt spännande ;)

Anonym sa...

Du kan du!!!!// Jenny-Ann