tisdag 18 december 2018

En overall

 Jag fortsätter att dokumentera sånt jag stickat under året men inte hittat till bloggen.
Tidigt under vårvintern stickade jag en Ramona cardigan till min syster i Cascade Ecological wool. Det garnet kommer på enorma härvor på 250 g och en härvar öppnade jag nästan bara. Av resterna stickade jag den här overallen. Helt improviserad, nerifrån muddarna på benen och upp. Med förkortade varv bak för att ge utrymme för blöja. Garnet räckte hela vägen upp men inte till knappslån så efter en del testande fyllde jag på med lite nötbrun Léttlopi och det blev bättre än förväntat. Vintageknapparna från Tant Kofta blev pricken över i.
Overallen är ca storlek 0-3 månader.
Jag tror att jag använde stickor 4,5 mm till resårer och stickor 5 mm till rätstickningen men det är inte helt säkert.


3 kommentarer:

Heidi sa...

Knappslån ger verkligen karaktär till den:)

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Tänk att improvisera fram en stickad overall "bara sådär". Och så bra at kunna använda restgarner till hela projektet. Helmysig!

Jessica sa...

Jag delar detta vittnesbörd till partners som lider i sina relationer eftersom det finns en varaktig lösning. Min man lämnade mig och våra två barn för en annan kvinna i 3 år. Jag försökte vara stark bara för mina barn, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågar mitt hjärta. Jag blev sårad och förvirrad. Jag behövde hjälp, så jag gjorde en research på internet och hittade en sida där jag såg att Dr Ellen, en trollformel, kan hjälpa till att få tillbaka älskare. Jag kontaktade henne och hon gjorde en speciell bön och trollformler för mig. Till mina överraskningar kom min man tillbaka hem efter 2 dagar. Det var så vi återförenades igen och det var mycket kärlek, glädje och frid i familjen. Du kan också kontakta Dr Ellen, en kraftfull förtrollningsledare för lösningar

1) Returnera pojkvän

2) Återförena man eller fru

3) Om du har mardrömmar

4) Botemedel mot hiv och hepatit

5) Kraftfull magisk ring

6) Lycka till

7) Brytande av besatthet

Kontakta EMAIL:ellenspellcaster@gmail.com Du kan också Whatsappa honom +2349074881619