söndag 20 januari 2008

Kashmir och färgglada vantar

Mitt lindblomsgröna kashmirgarn har återuppstått från det döda. Jag har kännt och klämt på det lilla ynkliga nystanet ett tag nu för jag vill ju verkligen göra någonting vettigt av det. Inspirerad av Ulricha stickar jag nu på en löskrage av något slag, en sjal som man inte behöver knyta utan bara dra över huvudet. Jag stickar samma mönster som candleflame sjalen dessutom virkar jag på några genomskinliga glaspärlor där det passar. Vi får se hur det blir.
En färgglad vante är klar, mudden är stickad på den andra. Det här är riktigt kul!
Jag ska ha mig en riktigt soft söndag, efter solig hundpromenad och sopplunch ska jag bara titta på skidskytte och sticka. En och annan apelsin kan slinka ner också. Ibland är det gott att leva.

12 kommentarer:

Kajsa sa...

Löskragen ser verkligen jättefin ut! En så himla bra idé. O man blir ju bara sååå glad av dina vantar.

maria carlander sa...

*förtjusta tillrop* ooh, vilken fin löskrage!
Jag har också sett ullrikas fina krage och funderat på vilket mönster jag vill använda. Har ett litet kidsilk-nystan, som blev över från första kirisjalen, som vill bli stickat till något.

Åsa sa...

Polon ser jättehärlig ut och jag blir så sugen på en men ska sticka färdigt sjalen först. Här har vi ju vinter länge så det är ingen panik.

Annelie sa...

Vad snygg din löskrage blir! Vantarna också. Din blogg har blivit en av mina favoriter, jag blir så glad av den.

Thepas sa...

Jag har adrig riktigt förstått grejen med såna dära som man drar över huvudet, men nu när jag ser din superfina vill jag ha en jag med.

Thepas sa...

Jag har adrig riktigt förstått grejen med såna dära som man drar över huvudet, men nu när jag ser din superfina vill jag ha en jag med.

Unknown sa...

Sjov ide med den der löskragen!
Dine vanter gør mig i godt humør!

Anonym sa...

Tack för ditt grattis :-)

Den ser jättefin ut din fuskpolo/krage! Vad lyxigt med kashmirgarn :-) Vad spännande att få se den färdig.

Och vilka fina vantar. Jag tycker att de där muddarna (randliga) är så fina.

Ha det bra.

teresa sa...

Kragen ser vacker ut o vantarna urfina.

Anonym sa...

Låter sagolikt härligt! O finfina vantar; tänk så roligt det är emellanåt!

Linda sa...

Vilka makalöst fina vantar!! Och det där med krage är en bra idé. Jag har inte provat själv, men som sagt, riktigt smart. Och dessutom blir det ju fint :-)

Dödergök sa...

Tack så mycket för alla kommentarer! Det är så roligt att få respons på det jag gör. Puss på er!!