fredag 14 oktober 2011

En liten öronlappsmössa till M




Mönster; Eget hopkok, jag började med att sticka två i-cords och två öronlappar sen satte jag ihop dem på en rundsticka och formade sen mössan med ökningar och minskningar för att få till en lite hjälmaktig form. Den här mössan har potential faktiskt, med vissa ändringar skulle det kunna bli ett mönster som funkar (inte bara för mig).


Garn; Rester från de randiga brallorna jag tror att det är Debbie Bliss Rialto i lime och vitt.


Stickor; 3,75 mm rundsticka oc strumpstickor.


3 kommentarer:

kråkspark sa...

Han är lite lik moster tycker jag!

Tyg och otyg sa...

Men vilken goding! Och mössan ser fin ut, heja heja med mönstret!

Dödergök sa...

kråkspark! Å tack! :) Han är nog mest lik pappan än så länge men jag hoppas att han blir lite lik en gökunge också!

Tyg och otyg! Ja han är ljuvlig! Ja vi får se om jag kan knåpa ihop ett mönster. Kanske om jag kan lösa vissa konstruktionsdetaljer.