torsdag 10 oktober 2013

Lagerrensning

Jag är sjuk. Så där trist och tråkigt sjuk som gör att jag måste äta medicin och vila. Det är så klart värdelöst men samtidigt är det bra att öva sig på att stressa ner lite, att ta en sak i taget och vara nöjd med det. 

Igår tog jag tag i mitt garnskåp, jag sorterade och plockade och rensade faktiskt ut en del små skvättar. ( Något av det jag rensade ut kommer att lottas ut här på bloggen till helgen. Fin fina grejer kan jag meddela.)

Efter att jag rensat unnade jag mig att sticka något roligt och litet och gulligt. En väst ur "Babystickning på stickor 3". Mönsterhäftet innehåller bara fantastiskt fina babyplagg och jag vill sticka ALLA även om jag inte har nån bebis. Bara för stickandes skull liksom. Mönstren är ganska krångligt skrivna men slutresultaten är desto bättre. Jag har stickat i rester ( så klart) i en tråd baby alpacka från BC garn och en tråd Rheuma thermal wolle. Nu återstår bara blockning och sen ska sidsömmarna sys ihop, en utmaning god som någon för en monteringsfobiker. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har ett tips så går monteringen mycket snabbare. I stället för att sy ihop styckena så virkar jag i hop med smygmaskor. Blir man inte nöjd så är det bara att ta tag i tråden och repa upp och börja om från början.
Hälsningar
En till stickande kulla

Sjömans-Elin sa...

Hejja hejja för lagerrensning! Borde göra en jag med, men så fort jag börjar blir det en "ska ha hög" (går absolut inte att göra sig av med) och en "vill inte slänga riktigt än- hög" och en "det här borde bli något-hög" och... Jag blir aldrig klar. Suck suckelisuck suck suck.Men en dag, en dag kommer jag vara stark nog. Hoppas jag.

Manduzana stickar sa...

Jag borde verkligen också göra någon slags garnutrensning! Jag har så mycket garn så jag nästan blir galen, och ändå inget som passar liksom.