måndag 19 januari 2015

Tvåändsstickningskurs

På grund av återbud finns det ett fåtal platser kvar på min tvåändsstickningskurs i Granhammar hos Ateljé Norrgården 31/1. För dig som är sugen på att få en ordentlig genomgång av tekniken under lättsamma former så är det här ett guldtillfälle.
Vi hade otroligt trevligt förra gången det begav sig så passa på om du har möjlighet.
läs mer HÄR på ostbiten.se.

Jag är också jätteglad över att kunna meddela att det blir ytterligare en tvåändsstickningskurs i Granhammar lördagen 11 April, mer info finns HÄR på ostbiten.se.

Kanske ses vi där?

4 kommentarer:

miastick sa...

Jag kan ju typ aldrig. Vill du inte komma ner till Gbg och hålla kurs? Vi kan ordna!

Unknown sa...

Vilka stickor rekommenderar du? till ett tvåtrådigt ullgarn. Trä, metall annat? Vilken storlek? 2,5 eller fungerar 3 lika bra? Har en tendens att sticka lite hårt :)
Tänkte jag skulle prova lite innan kursen, supertaggad.

Dödergök sa...

På kursen kommer vi att sticka med 3mm och det spelar ingen roll vilket material du har på stickorna, ta stickor som du trivs med. :-)

Unknown sa...

Toppen!
Det ska bli så kul! Tur att det inte är lång tid kvar att vänta :) hem och nysta garn efter jobbet så har jag hela nästa vecka på mig att välja vilka som ska följa med och inte.