lördag 3 januari 2009

Nix pix

Garnet räckte INTE till mina Chevalier Mittens. Det fattas ca 10 g, eller egentligen mindre. Det fattas till en tummetott. Nu undrar jag är det någon där ute i bloggvärlden som har sisådär 10 g Drops Alpaca färg nr 7300? Maila mig i så fall. Jag betalar självklart portot och vem vet, jag kanske har något restgarn som just du behöver.
Färgen är ljust lindblomsgrön om det kan vara någon ledtråd.

Tillsvidare stickar jag Chevalier socks istället och funderar på koftmönster, jag har ju några dagar kvar av jullovet...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hm... Jag *tror* att jag har det. Jag har inte banderollen kvar, men jag tycker det ser ut att vara samma.
Lite hm... "lindblomsgrönt", så där?

Jag är iaf 80% säker på att det är rätt.
Kommer med posten! :-)

Anonym sa...

Haha, NU läste jag din färgbeskrivning. Ja, då verkar det ju def. vara samma. :-)

Anonym sa...

Neeej, jag får ta tillbaka. Jag tog fram nystanet nu, och det ser myyycket knalligare ut. Det är 2916 jag har.
Sorry. :(

Dödergök sa...

Ulrika! Hahahaha Du är rolig! Det är garnet jag fick av dig i mixa oh matcha bytet om det är någon vägledning!

Hönsflocken sa...

Jag vet att jag har precis den färgen, 25 gr. Om det inte dyker upp närmare dig, så får du det gärna.
//M

Anonym sa...

Tyvärr! Men du är ju så påhittig, gör tummarna randiga med någon annan färg?!
Äh, det löser sig nog, nån har väl en snutt över.

Agata sa...

Japp och joho. Här finns det ett gäng nystan i den färgen. Skulle bli en kofta. Har inte blivit det än. Behöver du? Jag skickar gärna!

Bibblostick sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mig.

Anonym sa...

Jo jag vet precis vilken färg det är, och nystanet i min låda är snarare knall-lime. :-/

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
jag har en liten rest på 18 gram som jag kan skicka till dig om du vill.
hej fr. Koftan

Dödergök sa...

Hej vad gullliga ni är alla. Tänk att det var så många som hade samma färg och så många som erbjöd sig. Nu har jag svarat på ett mail så förhoppningsvis har affären gått i lås, annars hör jag av mig igen. Kramar till er alla!

Fria Foten sa...

Hallå. jag e ny hos dej. Gud vilka fina grejer du har gjort. Vart kan man få tag på mönster till chev. mittens???

Efwa - Medea sa...

Oops här var det visst många som hade garnet. Jag har också lite grann om det skulle behövas. =)
Efwa

Nettan sa...

God fortsättning på det nya stickåret. Det finns något litet på min blogg till dig.