fredag 6 februari 2009

Garn&Te

Se vilket underbart paket som låg i brevlådan idag när jag var hemma på lunchen. Garn och te paketet från bästa Ulrika. 1-trådigt ofärgat ullgarn (jag gissar Kampes) och massa härligt giftiga Kool-Aidfärger. Ett grönt japanskt jasminte och ett rött yogite, hon vet precis hur jag vill ha mitt te den där Ulrika.
Jag och systerdottern gick loss på färgerna och garnet på en gång ikväll, hon tyckte att det var lika roligt som jag, synd nog tyckte hon att garnet var sticksigt annars hade det varit kul att sticka en sjal till henne i det. Nästa gång färgar vi nog sockgarn, då kan hon få göra sin egen färg och få ett par alldeles unika sockor.
Den här gången blev den ena härvan orange/lila/brun och den andra blev isglassfärgad, rosa/lila/turkos.(Vilken isglass är det jag tänker på nu igen... x-17 kanske den hette, precis de färgerna.) Imorgon ska jag fotografera.
För första gången på länge känner jag mig nere i varv en fredagkväll (helskumt eftersom vi har haft en G a l e n dag på jobbet, och då menar jag G a l e n) vi har bara haft mysigt jag och systerdottern och nu inviger jag den nya ugnen genom att baka dinkel-limpor med frön samtidigt som jag avnjuter en kopp av det nya jasminteet och slösurfar lite på ravelry.
Jag tänkte försöka mig på att ladda upp ett pågående nytt projekt där vi får se hur det går.
Tack för alla vänskapserbjudanden förresten, det känns ju skönt att det finns några kända sticknördar där ute som kanske kan hjälpa en ravelrynovis till gök...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till Kool Aid-träsket! Man blir snabbt beroende, o hur kul är det inte att färga eget sockgarn?!?!

Anonym sa...

Jag är så glad att jag prickade rätt! :-)

Ser fram emot bilderna!

Ha en riktigt skön helg!

~●Helena Pettersson●~ sa...

Färga sockgarn lät ju kul! :)

Anonym sa...

längtar efter bilder på ditt färgande, lät ju som fin-fina färgkombinationer!

sanna sa...

Te och garn är min melodi också, men Kool Aid har jag inte upptäckt ännu.