söndag 4 februari 2007

En vante klar

En vante klar, eller nja tummen är kvar men den spar jag, nu kommer det roliga, att sticka en till likadan. Jag har iaf skrivit någon typ av beskrivning för att jag ska komma ihåg ökningar och minskningar och det är ju lite bättre än vanligt. Det är alltid lika kul att sitta och räkna varv på en tätstickad vante och undra hur många varv det egentligen är upp till ökningarna på tummen. Är huvudet dumt får kroppen lida. Jag är väldans nöjd med den iaf. Jag tror att det ska bli en gök istället för årtalet på den vänstra vanten. Riktigt folkloristiskt och fint.

Nu har Charlie bott hos oss en vecka, tänk vad tiden går fort, nu skulle det ju kännas jättekonstigt att inte ha en grävling och en bäver! :)

1 kommentar:

Majtjho sa...

Så fin vante. Jag vill också kunna sticka så.