söndag 11 februari 2007

Söndag vid symaskinen

Jag har äntligen sytt en väska att ha mina pågående stickningar i. Den är jättefin och jag är lite nykär i den, synd nog har jag ju ingen kamera för tillfället men bilder kommer att dyka upp igen så småningom.
Annars har det varit en rätt seg dag trots fin fint väder. Jag är fortfarande förkyld och trött.

Har börjat lite smått på mammas kofta men jag tror att den blir för stor så jag ska inte sticka något mer på den förns hon har provat. Istället tv-stickar jag ett par nya raggsockor till mannen som aldrig kan få för många. Jag fick en massa akryligt raggsocksgarn av min mormor eftersom hon slutat sticka. Lika bra att sticka upp det istället för att det ligger och skräpar, ruskigt ohållbara sockor blir det men det skulle kännas som slöseri att bara kasta garnet. Mannen blir glad dessutom och jag håller stickfingrarna i trim medans jag drömmer om mycket roligare och mer utmanande projekt.
Nu ska jag lägga huvudet mot kudden och kanske drömma om en ny vårjacka, det var roligt att sy nämligen. Godnatt!

Inga kommentarer: