tisdag 6 maj 2008

En bra dag helt enkelt



Idag är en bra dag. Klockan sju i morse var jag ute i vårat föråd och hämtade mer fiberduk. Sen drog mannen och jag och handlade och efter det åt vi lyxfrukost tillsammans med systern och systersonen. Sen drog jag på mig arbetskläderna och gick ut och grävde. Jäklar vad fin den blev vår gemensamma grönsakslott som jag tagit på mig att sköta om. Nu ligger den täckt av fiberduk men jag ska fota när det har kommit upp. Under fiberduken på vår lott växer det så att det knakar. Nästan allt har redan kommit upp utom potatisen, snart kan jag börja skörda sallat och rädisor, det är livskvallité på riktigt.

Sen gick jag till jobbet och umgicks med mina gullungar i en timme och efter det gick mannen och jag på stan, bla hämtade jag ut mina nya superlyxiga slipade solbrillor. OJ en helt ny värld har öppnats! Efter det åt vi tokmycket glass och myste i solen tillsammans med hundarna.

Som grädde på moset har våra grannar bestämt sig för att köpa Agnes och kvällen avslutades med långpromenad på landet med fågelkvitter, vitsippsängar, lammungar och en skrämd älg.

Ibland är det gott att leva.

7 kommentarer:

maria carlander sa...

i sanning syster!
Vissa dagar är ett leende i sig själva -och jag har också delat en sådan dag idag! Nu ska jag gå och sova, lycklig...

LenaL sa...

Låter härligt, hoppas även denna dag blir lätt att leva!

Ha det så gott!

Agneta sa...

låter som en perfekt dag.

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig! Glädjen känns ända hit. Fortsätt njuta!

Sömsmånen sa...

Så snygga solglasögon! Jag blir avundsjuk, har aldrig kommit mig för att beställa några...

Anonym sa...

Finns inget bättre än de där dagarna då allting känns så perfekt! ;D

Dödergök sa...

Jag tror nästan att det var solglasögonen som gjorde min dag så där perfekt. Det är helt revolutionerande att kunna se utomhus utan att kisa och få ont i huvudet.