söndag 21 mars 2010

Ett blåbär i blocknings-vm

Jag har nog aldrig gjort så här många inlägg på en och samma dag men jag bara måste visa min nyblockade sjal. Ha ha ha, jag är så otroligt kass på blockning. Undrar om det finns kurser i det? I USA finns det säkert det, där finns ju allt. Ravelry kanske anordnar blocknings-vm...
Där skulle jag garanterat vara ett blåbär.

Visst märks det att jag har tråkigt, 4 sjukdagar med bara tv:n som sällskap. Nej jag måste nog gå och jobba imorgon om inte annat för att behålla min mentala hälsa.
Tack för att ni har tålamod med mina tramsiga inlägg!

7 kommentarer:

Kattis sa...

hahah

Jag älskar alla dina inlägg...

Vad fin den ärn sjalen alltså :-)

Gillar verkligen din kofta...

Kommer du på nästa Stickläger?? Vore kul att ses igen...

:-) Kattis

Ulrika sa...

Sjalen är fiiiin!

Kram på're! :-)

Lilli sa...

Sjalen är ju jättefin! Och den gråa koftan blev så söt! Ja, du har fått många förslag på knappar! :) Detaljerna är nog så viktiga...liksom helhetsintrycket.
Kul att du svarar på kommentarerna. Det är så trevligt! Det gillar jag.
Ha en skön söndagskväll.

Catharina sa...

Vad är det du blockar på? ("Pusselbitarna", menar jag.) Ser praktiskt ut för mig som är trångbodd och vill att allt skall vara hopfällbart:)

Kristina sa...

Blockningen ser väl ut att vara OK?! Det enda jag skulle tveka om är den övre släta kanten. Om den inte skall bli ojämn p.ga. nålarna, så skulle jag sätta tyngder där istället för nålar. Annars måste man sätta nålar med 1-2 cm mellanrum.

Anonym sa...

Jag är också lite "yvig".Sticka är toppenkul,fästa trådar går också men blockning ja, det måste ju göras.Bra att du är bättre så du kan känna vårvindarna.Kram./Ella.

Dödergök sa...

Kattis! Å tack! Jag har inte anmält mig till sticklägret (jag tokångrar mig men så är det) jag och manne när nog i Finland då.

Ulrika! Taaaack! :)

Lil! Klart jag svarar på kommentarer när jag hinner för det är ju roligt att få svar. Jag har inte bestämt mig för knappar än.

Catharina! Pusselbitarna kommer från biltema men de finns på andra ställen också.

Kristina! Ja det är just där mitt tålamod tryter, det får bli som det blir helt enkelt, sjalen blev bra till slut iaf. :)

Ella! Ja blockningen är verkligen det tristaste momentet.