tisdag 2 mars 2010

Med två ändar i solskenet

Vaknade av solen imorse, kan inte minnas när det hände sist, någon helg i oktober kanske?
Allt blir liksom lite bätte av solsken, sen att det var nio grader kallt på hundpromenaden i morse gör inte så mycket. Inte när det är sportlov och taljoxarna sjunger i äppelträdet.
Nästa vecka kör jag igång med en nybörjarkurs i tvåändsstickning igen och jag funderar på att låta det här mönstret ingå i mitt nya material som jag borde skriva ihop. Jag gillar känslan men jag ska justera några detaljer, förmodligen redan till vante nr två.

Någon har frågat mig hur det ser ut på baksidan när jag stickar med två trådar bottenfärg och en tråd mönsterfärg. Ungefär så här ser det ut...


17 kommentarer:

maria carlander sa...

jag vill också gå på kurs med dig^^

Anna-Karin sa...

vilket fint mönster :-)

Anna sa...

Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig tvåändsstickning! Var håller du kurs någonstans?

Anonym sa...

Vilka härliga hallonvantar!Det blir så vackert med två-ändsstickat!Har en stickvän på vårt cafe´som är en klippare på det.Jag har köpt ett par härliga vantar av henne.
Ha det bra.Kram./Ella.

Ett nystan.. sa...

Vilken fin baksida... Övar fortfarande på att få båda färgerna lika jämna..

Sillen stickar sa...

ojojoj va fina de blir, det ser såå mysigt ut att sticka med björkstickorna:)
Om man ändå kunde tvåändssticka:)

Anonym sa...

Såna skulle jag också vilja ha. Jättefina färger och mönster.
Får skriva upp en kurs i tvåändsstickning på önskelistan. Vet att jag inte kommer att ta mej tiden att lära mej på egen hand, dessutom är det rätt skönt med kurser eftersom jag får rå om mej själv då. Egentid är aldrig fel.
Fortsätt njut av solskenet, vårvintern är en härlig tid!
Iréne JB

Sju sorters garn sa...

Fina vantar, både mönster och färgval. De gillar jag.

Susanne sa...

Så fina!!

Camilla sa...

Underbara färger och baksidan är nästan lika vacker den.

Berit sa...

Verkligen tjusiga vantar. Är det svårt med tvåändsstickning?

Lina sa...

Å det blir så fint!

Jag har kommit tills dess att jag ska ta av för tummen och plocka upp nya maskor.
Gör man på något speciellt sätt i tvåändstickning eller är tanken den samma som vid vanlig stickning?

/Lina

Kristina sa...

Läckert värre!

Stick-kine sa...

Jättefina hallonvantar! Skulle vilja gå kurs hos Dig, vill lära mera!/Kine

by Caloweena sa...

Väldigt läckra! Jag skulle också vilja gå kurs med dig! Var håller du kursen???

Dödergök sa...

Så mycket kommentarer, jag blir helt rörd, svar kommer snart!

Mia sa...

Jag tycker tvåändstickning ser jättefint ut. Men är det sån att man måste ha garn som är tvinnat åt 'feil' håll för att det inte ska tvinna sig upp eller gåar det att använda vanlig finull ?