onsdag 10 mars 2010

Sanningsdan


Kära anonym!

Äru sann eller?

Det råkar vara så att i den här "ganska trevliga blogen" skriver jag vad jag vill för den råkar nämligen vara min.

Trist läge men sant.

Allt är inte solsken och prästkragar och angorafluff, det finns en verklig värld också.

Inspiration för framtida massmord.

( Naturligtvis var återträffsrubriken ett popcitat, jag trodde att ni var vana med sånt nu för tiden, det här ju trots allt en blogg om hemslöjd, popmusik och fågelsång. Puss på er alla fina omtänksamma bloggläsare, ni ska självklart inte ta åt er alls av ovanstående inlägg.)

31 kommentarer:

Ulrika sa...

Korkskallar finns det gott om. Otrevliga korkskallar finns det ännu mer gott om.

Ynkelheads.

Önskar du var här i Arvidsjaur idag - det snöade inatt och världen är täckt av florsocker och alldeles ljuvlig och det är som gjort för promenad i allt fluff, följt av te och stickstund. Kram!

kamilla sa...

Heja!

Det är rätt, såklart att man får skriva vad man vill i sin blogg.

Unknown sa...

Heja Dödergöken!!

Magganmagi sa...

Ha ha! Jag tycker du är helt underbar. Har stor behållning av att läsa din "ganska trevliga blog" hahaha. Sicket folk det finns!
Kör på och skriv vad du vill för det är härlig läsning även när du är på emohumör
Stor kram
Maggan

Elisabeth sa...

Jag gillar din blogg! Klart man skriver vad man vill på sin egen blogg, men vissa blogger (politiska och så) är kanske menat att provocera och då får man ta emot flera kommentarer. Tyvärr är det dock så att det finns folk som slänger in elaka kommentarer hos andra bara för att retas. Jag tror du har haft et internettroll på din blogg (http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_%28Internet%29)!

Kia sa...

Men det förstår du väl att du är någon slags public service, och som sådan har du ett Ansvar för vilket material du köper in. Jag tycker Anonym bör vända sig till konsumentombudsmannen med sina invändningar mot ditt psyke :)

Hanna sa...

Fantastisk låt, stärker ryggraden! Heja dig!

Marika sa...

Ja, korkskallar finns det gott om, jag håller med Ulrika. Man läser en blogg med gott och ont, eller hur? Gillar man det inte kan man låta bli. Så därför har jag en uppmaning till alla som tycker som anonym: sluta läsa om det inte passar!

Unknown sa...

Nu är det ju så att det här är en aldeles ypperligt trevlig "blog"!

Heja dig!

Frugan sa...

Jag säger bara S U C K ! Stå på dig!

Dagens låttips:
Hello Saferide - Last bitter song

Paradiset Kaos sa...

Jag skriver i min blogg precis vad jag vill och förutsätter att alla andra också gör det. Passar inte innehållet som bloggskrivaren skriver om så är det ju upp till var och en att fortsätta läsa eller sluta läsa.
Fortsätt skriv precis det du vill och jag tänker fortsätta läsa. :-)
Ha en fin onsdag och hoppas att solen skiner även där du bor.

marindi sa...

Men det är ju därför jag gillar din blogg! För att du skriver vad du känner för. Ibland är det färgsprakande och ibland svart.
Du bjuder på dig själv och ger massor av inspiration - TACK!

Siena sa...

Stå på - fortsett med samme stil! Bloggverdenen trenger sånne som deg. Alle kan ikke være konstant lykkelige, bo i et perfekt hjem, ha perfekte barn og lage perfekte ting... ;) (litt sånn jeg føler at håndarbeidsbloggene er innimellom)

Anonym sa...

Hej
Jag fungerar visserligen som anonym här eftersom jag inte har ngt konto på Google men jag heter Ingrid Månsson.
Jag är mycket förtjust i din blogg o tycker att den är en ljuspunkt i vardagen.
Önskar dig allt gott o hoppas du ska fortsätta orka glädja oss andra med bilder o inspirerande stickning.
Många kramar

Anonym sa...

Hej!
Du är du och din blogg är du och fortsätt så! Det är ju för att du skriver om både med och motgångar och visar otroligt inspirerande stickning som jag har fastnat för din blogg.
Däremot gick jag bet på vilken låt det var den här gången... "Tanten" är inte uppgraderad i popvärlden verkar det som.
Njut av solen och skit i att fönstren ser extra kladdiga ut i vårsolen! (Så är det åtminstone här just nu)
Iréne JB

Heidi sa...

Kan bara hålla med alla andra... Fortsätt att skriva om det du känner för! Och hoppas att alla andra också gör det på sina bloggar!
/Heidi

Vickan-Pickan sa...

Jag tycker att din blogg är fantastisk och jag tycker du verkar vara en fantastisk människa och jag blir fantastiskt glad varje gång jag ser att din blogg är uppdaterad.
Heja dig!
Vickan

Kattis sa...

Har bara en kommentar....

HERREGUD!!!!

Du har fått en blomma på min sida...
PGA att du är den du är!!!

Kramizz Kattis

Sara Bonde sa...

Mycket bra du! Det är så charmigt (ironi) med folk som försöker förtränga verkligheten med att undvika att röra vid/prata om/känna allt som inte är glatt och fint!

Anonym, det finns säkert präktigt glada bloggar för dig där ute - de kommer inte reflektera någons verklighet, men det är kanske inte så viktigt?

Lotta sa...

Bry dig inte om trollet som varit inne på din blogg. Trollen är bara ute efter att jäklas.

Paradiset Kaos sa...

Du har en award att hämta hos mig

Lena sa...

Tyvärr är många handarbetsbloggare
alldelse för präktiga i mina ögon.
Orkar inte med att ta del av all saftning och syltning som tydligen måste hinnas med mellan stickvarven.
Tack o lov för att det finns sådana
som du, fortsätt med det!

Ulrika sa...

Skriv som du vill! Det blir bäst så! Såklart!

Eva sa...

Klart att du ska skriva som du vill i din egna blogg!
och just detta med att vara anonym,
tycker det man skriver ska man våga stå för.
Så fortsätt att skriva som du brukar,jag är en "gammal Käring" i norr i ålder räknat,men inte i skallen !

Elanit sa...

Hmmmm, har läst kommentaren, och kanske är det så att anonym inte alls menar att du inte får skriva som du vill, utan att det är tråkigt att du känner att du måste göra det- det är ju inte alltid så lätt med språk, och man kan faktiskt tolka den där kommentaren välvilligt också!

Susanne sa...

Stor kram från ett annat troll :) eller Trollmorsan iaf som önskar att du för allt i världen inte ska sluta skriva precis som du gör. Annars blir det ju liksom ingen dödergök. Ta hand om dig och ha en härlig helg!!

mikanstrik sa...

Så synd att du får sånt på din fina blog, men jag hade nog inte ens kommenterat det, de kan ju bli en fortsättning på detta för att få uppmärksammhet

Sussry sa...

Finns många idioter på nätet.
Personligen tycker jag om att läsa det du skriver och se vad du gjort. Lämnar tyvärr inte så ofta kommentarer.
Du har något att hämta på min blogg!

Stickfantomen sa...

Ja jisses! Fortsätt vara du, det är ju det som är hela poängen.
Kram.

Ann-Marie sa...

Det är väl det man har sin blogg till... att skriva det man vill. För övrigt vet jag precis hur det känns ibland.
Som min garnaffärs slogan "ibland vill man bara sticka" ;)

Katarina sa...

Fortsätt skriva & dela med dig av allt du gör. Din blogg är fantastisk och inspirerande! Strunta i den anonyma kommentaren..
Jag säger som min namne, Heja Dödergök!