söndag 4 april 2010

Aprilhimlen

Det är någonting i luften idag, kanske är det våren som tagit några hoppsasteg framåt. Kanske är det bara jag som börjat vänja mig vid att vara ledig.
Hur som helst har jag fått ett sug efter vårstädning och pasteller.
Jag har börjat sticka på ett var ljuvliga bebissockor, inte för att jag känner några bebisar för tillfället men det kändes som en passande stickning i vårsolen.

Symaskinen har äntligen varit framme också. Ett nytt fodral för favoritrundstickorna har sett dagens ljus.




Men framför allt har jag äntligen sytt kuddfodral till kuddarna i soffan, mycket duktig gök om jag får säga det själv. Dessutom har jag röjt lite ute, kysst några krokusknoppar och städat bort vintern. Nu fattas bara lite grillmat så är våren här på riktigt!



9 kommentarer:

Unknown sa...

Visst är det vår i luften...och på våran altan är det högsommarvärme!
Hade grill-premiär idag :-)

Anonym sa...

Du är inte ensam om att längta efter ett städat hem. Fast själv städar jag ute i trädgården i stället. Gjorde vårgrillpremiär igår, och det var underbart! Passade på att slänga på lite pinnar från trädården också så slapp jag dem. Ha det bra!
Iréne JB

Linda sa...

Har du lite energi över till mig också ;)?

Fina saker du skapat idag. Tack för att du kollade på mina virkbryderier :)

Kristina sa...

Man får arbetslust av ljuset! Fina grejor!

Anette sa...

Appropå att kyssa krokusknoppar, min senaste katt brukade tvätta bladen när dom kom upp! Det var en verkligt renlig katt herre.

Dödergök sa...

Catarina! Ååå grilla, det ska jag göra i veckan om vädret håller i sig.

Iréne JB! Varför lockar det alltid mer att städa ute än inne?! Kanske för att det är färre krokusknoppar inne... :)

Linda Nilsson! Nja inte direkt, jag chockade mig själv idag genom att orka. Hoppas att du hittar din egen kraft!

kristina! Ja ljuset är härligt, hoppas att jag har kommit ikapp med sommartiden snart bara.

Anette! Han hade säkert längtat efter våren lika mycket som jag.

Maria sa...

Hej! Glad påsk! DU har något att hämta på min blogg!

Manduzana stickar sa...

Vilka smarta stickfodral!

Therese - Pyssel och Design sa...

Oj vad duktig du har varit! Man orkar verkligen mycket mer när våren börjar komma.
Fin blogg du har, kommer tillbaka snart :)