söndag 25 april 2010

Swallowtail

Min Swallowtail fick ju aldrig något riktigt FO-inlägg när den var klar. Bilderna jag tog visade sig vara tagna med avigsidan ut och sen blev fotovädret dåligt och jag använde inte sjalen ändå eftersom den känndes alldels för vårig. Men nu är våren här och sjalen ville ut och lufta sig så jag passade på att få till några foton från rätsidan.
Mönster; Swallowtail lace shawl. Jag gjorde den större än orginalet, jag stickade 19 omgångar av det första mönstret. Sen får man anpassa lite för att det ska passa ihop hela vägen men det var inte krångligt. Jag stickade den här under vinter-os och det är nog min snabbaste spetssjal. Jag tycker så mycket om den och jag förstår att vissa blir helt besatta och stickar ett helt gäng med svalstjärtar.
Garn; Nästan 100g Chili Gredelin-garn, Madame, silke och kashmir i en underbart vårig handfärgad rosa. Kanske det lyxigaste garn jag någonsin stickat med. Jag vann det här garnet i Stickameras rosabandet-tävling i höstas. En sannn lyckträff!
Stickor; 3,5 mm addi lace.













14 kommentarer:

Stina sa...

Oj, vad sugen jag blir på att sticka! Den är verkligen vacker! Jag har aldrig stickat någon spetssjal tidigare men någon gång måste ju bli den första:)

Jullan sa...

Underbar!! Vet du var man kan köpa garnet?

Manduzana stickar sa...

Fantastiskt vacker!

Garntrollet sa...

Jättesnygg! Den blev väldigt fin när du stickade den större.

Anette sa...

Den är ju så underbart vacker. Jag blir också sugen =D

handarbetaren sa...

fantastiskt!

VirkStina sa...

Snygg!

terras hantverk sa...

Fin färg och fint mönster!

Anonym sa...

Nu har jag bestämt mej, jag ska bli en sjalmänniska! Helsnygg helt enkelt.
Iréne JB

Knitarina sa...

Det går helt enkelt inte att sluta sticka det här mönstret och nära och kära som ser dem drabbas av ett intensivt habegär som jag inte har något emot att tillmötesgå.
Din finfina sjal visar verkligen upp Chili Gredelins vackra garn på bästa sätt! Har några av hennes härvor i skåpet som väntar på förvandling...

Clara sa...

Å vilken fin! Och den är väldigt vårig och härlig till din gröna kofta :)

Allison sa...

Underbar!

AnSa sa...

Oj! Vilka våriga bilder.. både i det här inlägget och i förra. Mycket tjusig sjal! :)

Majstess sa...

Åh vad fin!! Och vilket härligt ros garn!!