måndag 19 april 2010

En glad gök gör ingen sommar men väl en ganska bra dag i April

Så här glad var jag i morse, jag tror att jag ska köpa fler prickiga tröjor för det är trevligt att vara glad.
Jag har börjat sticka och skriva mönster till ett par nya mitered socks. Jag behövde någonting lustfyllt och okomplicerat.

Den här koftan är nämligen allt annat än okomplicerad. Den får ligga i stickkorgen en stund och fundera över sitt öde. Kanske borde den repas upp till spetskanten och stickas ett par varv till innan det är dags för ärmhål, jag tror att de blev lite tighta.


10 kommentarer:

Lena sa...

hej

koftan ser jättesnygg ut, ska bli spännande att se den när den är klar

Lena

Ulrika sa...

Du är så fin! Kram på're! :-)

Manduzana stickar sa...

Jag vet att jag har skrivit det förut, men den prickiga tröjan du har är riktigt snygg och passar verkligen på dig! :)

Saras pyssel sa...

Vilka härligt glada sockar det ser ut att bli! Färger som gör att man inte kan låta bli att le! Ser fram emot ett färdigt resultat! :-)

Anonym sa...

Usch vad jobbigt det blir med vissa stickprojekt. Man vet att det enda rätta är att repa upp, annars kommer man inte använda plagget, och det är ju ännu värre. Skönt att man då kan lägga undan och börja på något nytt och roligt. Så blir kanske det där andra också lättare att ta i itu med. Och sockor får man ju aldrig för många har jag märkt nu när jag börjat sticka igen :)
Iréne JB

gunnelA sa...

Jag blir så glad att läsa din blogg! du är ju verkligen kreativ!!

hälsningar gunnelA

Anonym sa...

Hej

jag tycker du ska göra ett nytt försök med koftan för den ser jättefin ut. Jag vill också ha en prickig tröja, har dock precis gjort klart en prickig kofta !

Titti

Anonym sa...

Koftan ser väldigt fin ut, så jag hoppas att du orkar göra det som behövs.

//Karin

kråkspark sa...

Jag är också förtjust i prickar och undrar var du köper dina prickiga tröjor?
Koftan blir jättefin!

Dödergök sa...

Hej och tack för alla kommentarer! Jo jag ska ta och repa upp och fixa så det blir bra, koftan är för fin för att bara ge upp.

Min prickiga tröja kommer från Gudrun Sjödén, den blåa linneklänningen och halsbandet på bilden kommer också därifrån.