onsdag 14 april 2010

Garn nr 3

Sista spinningsuppdateringen för idag, nu är jag klar med den vita ullen och jag ska passa på att gå ut i solen och njuta av mitt dagsverke. Så här såg mitt sista garn ut som entrådigt. Mycket jämnare och tunnare än igår.
Så här ser det ut som tvåtrådigt på sländan. Nu hänger det på tork i badrummet.
Nästa inlägg när det nu kommer blir ett stickinlägg, jag har äntligen börjat slakta en helig ko nämligen. Mina bruna heavens hand härvor börjar äntligen ta formen av en kofta.

14 kommentarer:

curiosa´s stickerier sa...

Vad du kan, helt otroligt duktigt!

Pixi sa...

Vad fint det blir,visst är det kul?!! =)

Efwa - Medea sa...

Ser verkligen fram mot att testa jag med. Det ser jättefint ut och vilken lyx att få sticka något av egenspunnet garn.

Heidi sa...

Som så många andra har jag blivit inspirerad och ska nog plocka fram sländan igen. Första gången jag spann var på julafton, då jag fik en slända i julklapp. Det blev lite gjort under mellandagarna, men det var lite svårt med katterna hos mina föräldrar =) sen har jag nästan glömt bort att jag äger en slända... Men, ikväll ska den fram igen!! Tack! /Heidi

Kristina sa...

Roligt med all spinnspiration nuförtiden! Inget för mig själv dock! Jättefint garn!

Emmas dagar sa...

Så fint det blir, redan!
Vad är det för bra film på Youtube du sett?

Emmas dagar sa...

Tack!
...för jag blir ju också sugen att prova igen... ;-)

by Caloweena sa...

Djupt imponerad! Härligt att kunna spinna eget garn!

Anonym sa...

Heja dig!! XD
mvh, susan

Sjömans-Elin sa...

Du har ju fått kläm på det! Ser jättebra ut! :)

Småbarnsmamman - Mamma till en grabb med Diabetes sa...

Duktig du är!! :)



Kolla gärna in carinasvirkning.blogg.se..superfin blogg med utlottning av garn! :)

helena sa...

Det är så roligt att se dina underverk. du är verkligen inspirerande.

tant Maria sa...

Oj, vad duktig du är! Jag har försökt lite smått men tycker det är svårt. Man får träna vidare bara.. tack för tipset om youtube!

Ulrika sa...

Heja dig!!!