söndag 10 oktober 2010

Gröna strumpor




Mönster; Mitered socks, mitt eget mönster. Den här gången blev de smala för jag använde tunnare garn så de passar perfekt på systerdottern som har smala 35:or. Det känns som att det här mönstret är väldigt anpassningsbart beroende på vilket garn och vilka stickor man använder kan man få till ett par sockor som i stort sett passar vem som helst.
Den här gången varvade jag två olika garner för att få fram de taggiga ränderna.
Garn; Gult/turkost/grönt Lorna's laces shepherd sock som jag fått i present av fina Ulrika och grönt handfägat sockgarn från Sannsticks.
Stickor; 2,5 mm men jag måste ha stickat väldans hårt så det motsvarar nog snarare 2.25 mm.
Nu är "tryckfelet" i mönstret åtgärdat, tack så mycket för hjälpen!


5 kommentarer:

Lina sa...

Jätte jätte fina. Förtjusande färg! Jag har just virkat en matta i liknande;)
/Lina

Anonym sa...

Härliga glada färger./Ella.

Maria sa...

Så trevligt glada strumpor! Modellen/mönstret var roligt. Det är kul med lite annorlunda modeller.
Maria

Stickverk sa...

De blev jättefina! Håller själv på med ett par i rosa/lila:)/Marie

PS.(Står fel i mönstret eller...men kolla sticka 4 på varv 1!?)

Garnyra sa...

Hejsan vad fina sockor!
Jag är ofta inne och kollar din
blogg och är oerhört impad på :

1) Alla fina arbeten

2) Att du är vänlig och delger så mycket av din fantastiska kunskap.

3) EN liten undran bara var får du all energi ifrån?

Hej hej Lotta

Tack och hej