måndag 11 oktober 2010

Restgarnssockor till B




Mönster; Ett helt vanligt herrsocksmönster. 64 m, 2x2 resår, förstärkt häl och slät tå. För att göra det hela lite roligare har jag stickat "o-hoppande"-ränder, en självklar restgarnsfavorit.
Jag har tappat bort länken till de ohoppanderänderna men i princip går det ut på att man stickar ränderna i spiral. Jag återkommer med länk när jag hittat den.
Garn; I stort sett alla mina rester av sockgarner, lyx och budget i en härlig blandning.
Stickor; 2,5 mm strumpstickor


10 kommentarer:

Tina sa...

Den här länken har jag använt mig av: http://techknitting.blogspot.com/2007/01/jogless-stripes.html

myzpyz sa...

du e juh så galet duktig :)

Maritas Maskor sa...

Vilka snygga randiga ben :)!!
Läckra strumpor!!

Nilla K sa...

Man blir ju helt klart sugen på att börja sticka sockor när man tittar på allt fint du gör. Du måste ha en farlig fart på stickorna...

Maria sa...

Roliga strumpor!
Maria

Anonym sa...

Tjusigt som vanligt!

Tvärslå sa...

Jaa verkligen en härlig blandning :)

Unknown sa...

Hei!
Så mange flotte sokker du har strikket..., jeg blir vireklig inspirert!

Grattis med et spennede nytt hjem. Gleder meg til å se hvordan dere skal pusse opp og innrede!

Hilsen fra Norge!

gletting sa...

Deilige sokker for kalde føtter. Dem liker jeg!

LottaB sa...

Hej underbara dödergök. Tack för all inspiration. Jag som förut hade snöat in på virkning och broderi har nu helt gått över till stickning. Och efter att ha lärt mig använda magicloop är det sockor som stickas för jämnan.JÄTTEKUL. Men....hur gör du förstärkta hälar. Tänkte att du har något jättebra tips. Jag gillar dina krumelursockshälar jättemycket även om jag just nu stickar så många olika som möjligt. Grattis till huset! Det är min stora dröm.