fredag 15 oktober 2010

Something tells me I'm into something good


Jag har varit så bloody nere i flera dagar, förkyld och uppfylld av flyttångest. Jag hatar verkligen att flytta så även fast det här kommer att bli mitt livs bästa flytt så ser jag inte fram emot allt packande och bärande och städande. Dessutom är ju huset inte inflyttningsklart för fem öre så jag har milt sagt kännt mig rätt låg.
Men idag känns det annorlunda, solen skiner och vinden biter i kinderna och jag gick en långpromenad på landet med tjejerna i morse. Ikväll kommer vännen L och hjälper mig att packa och nu fyller jag lägenheten med ljuv 60-talsmusik tills jag ska gå och jobba.
Det går inte att vara ledsen samtidigt som man lyssnar på Herman's Hermits, the Byrds och Petula Clark!

7 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Flytta är verkligen urtrist och superjobbigt. Det är bara att bita ihop och försöka ta sig igenom det för när man väl är klar är det en underbar känsla! Speciellt när huset börjar bli mer klart!

Sjömans-Elin sa...

Jag tror faktiskt jag hade känt samma sak om jag hade behövt flytta idag. Jag hade inte haft något emot att flytta från lägenhet i stan till ett hus på landet, men allt jäkla skräp som ska slängas och grejor som ska packas och... Jag förstår dig helt och hållet. Men jag tror det kommer bli toppen när du väl är klar!

Maria sa...

Om man slapp allt packande och städande, så skulle det vara roligt att flytta. Men det hör tyvärr till. Så bra att du får god hjälp. Och så härligt att solen skiner - det brukar pigga upp. Lycka till med allt och gläd dig åt ert mysiga hus!
Maria

Detailing Life sa...

Jag tror att ni kommer få världens finaste hus när det väl kommer igång! Är så sugen själv på att flytta till hus, men det lär inte hända på några år.. Jag vill ha en trädgård!

Väldigt fin mössa du har på bilden! Jag är i högsta hugg med att försöka mig på mina första mössprojekt, och letar nu efter det perfekta mönstret. Har du något att rekommendera? :)

annas alster sa...

Vad du är snäll!

Dödergök sa...

Saras pyssel! Ja jag vet inte någon som gillar alla jobbiga flyttbestyr men sen vet jag ju att det kommer att bli guld! :)

The Knitting Seaman! Ja jag får helt enkelt ha målbilden klar för mig själv när jag står här och packar lådor och suckar. "Rosaprickigt arbetsrum, rosaprickigt arbetsrum, rosaprickigt arbetsrum...."


Maria! Ja jag glädjer mig enormt, för varje gång jag är där känns det mer och mer hemma.

Detailing Life! Jo jag tror också att huset kommer att bli det bästa n¨ågonsin när vi väl kommit igång lite mer.

Mössan på bilden är Ysoldas Icing Swirl och den är en jättefavorit just nu. Annars finns det en jättefin basker i nya Knitty som jag vill sticka.

Annas alster! Äsch då! ;)

Stickmor sa...

Förstår att du blir pigg av den musiken. Ha det så bra i det nya "boendet".