måndag 4 oktober 2010

Huset

Ja här ska vi bo. Jag visar inte mer än så här idag för då tror ni att jag drabbats av galenskap. Men det kommer att bli fint sen, jag lovar.

Huset är en liten villa byggd 1930 och ligger på landet i den lilla byn där jag är född. Huset ska nu renoveras med mycket kärlek och omsorg och tanken är att det ska få tillbaks sin forna glans. För vem som helst kan se att det här en gång i tiden har varit en liten pärla till hus.

Tanken är att det ska bli ljust och färgglatt och personligt med tydlig flirt mot 30-tal.
Vi föll för läget, fönstren, golven, vedspisen och äppelträden, så småning om kommer vi nog att vara handlöst förälskade i helheten.

Imorgon börjar bygget, resultat hoppas kunna ses redan till helgen.

36 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Så sött
Förstår att ni är förälskade i det.
Tror säkert att ni kan få de bra.
Gillar vedspis och fina golv.
Må gott
Eva

Sjömans-Elin sa...

Kanske lika bra att du inte visar mer, för min första tanke var "herregud, vad har de gett sig in på". Men med en gräsklippning, lite ny färg och det där vanliga som behövs för att ett hus ska må bra kommer det säkert bli jättefint. Hoppas bara inte ni har samma tokiga priser där uppe som vi har här i Göteborg.

Lycka till!

Linda sa...

Det är ju underbart! Det gäller att se möjligheter - inte hinder. Ni kommer att få ert eget lilla paradis där. Hoppas du inte bara renoverar framöver, utan stickar lite också....

Visa Lisa sa...

Fantastiskt! Jag ser fram emot att få hälsa på i det som kommer att bli en fantastisk pärla! Det syns ju redan nu innan ni börjat polera den! Hurra!

Liljekonvaljemö sa...

Fantastiskt! Vem som hellst kan se att det har stor potential att bli alldels underbart, vad annat kan det bli med vedspis och gamla äppelträd. Önskar er lycka till och längtar efter att få se mer av det underbara.

Ulrika sa...

Jo nog syns pärlan fortfarande, absolut. Jag tycker om det!
Och är allt liiiite avis.
Livet på tredje våningen med Råååååger till granne är inte riktigt så där idylliskt... :-D

KRAM!

Det växer sa...

Det ser underbart ut. Precis vad jag önskar mig... Gamla hus förtjänar fina ägare som vill renovera med huset och inte mot det. Lycka till med renoveringen!!!

Tez sa...

ÅÅÅhhh helt Underbart! Trots att jag bor i ett sånt hus på sommaren blir jag längtansfylld tills jag ochså kan bo så. Lyckliga stjärna du;)
//Tez

Vickan-Pickan sa...

Åh jag förstår precis, vilket underbart litet hus. Och utan att känna dig mer än som Dödergök genom din blogg tror jag att det är ett riktigt Dödergöks-hus. Tok-fint.
:) Massa lycka till och grattis
Vickan

Sussry sa...

Ser ut som ett mysigt ställe!
Lyckatill med renoveringen.

Nettan sa...

Åh så härligt. Kommer att bli toppen därinne efter din design.
Jag skulle också vilja flytta tillbaka till landet och tystnaden.Man hör ju fåglarna kvittra så mycket mer när man bor så.
Lycka till

Sillen stickar sa...

Wow! Detta ska bli roligt att följa, Grattis!
/Sillen

Nilla K sa...

Ser ju jättemysigt ut!

Paradiset Kaos sa...

Kommer att bli superbra när ni är klara.
Jag/vi bor också i en gammal kåk, men tyvärr har de renoverat bort vedspis och annat innan vi köpte huset.
Lycka till!

Marika sa...

Det ser underbart ut!

Ulrica sa...

Underbart! Säger en annan nybliven stugägare...om än bara sommarstuga.

Marianne sa...

Vilket gulligt hus, ser kanon ut. Det finns en stor charm i att få renovera och gör om det som man vill.

Clara sa...

Åh vad roligt! Jag ser fram emot att höra om ert renoveringsarbete, det ser ut att vara en riktig pärla ju!

Helena sa...

Så fint! Förstår att ni köpte det, ser fram emot fler bilder.

Emmas dagar sa...

Lyckliga ni!
Jag ser fram emot att få se mer :-)

Heidi sa...

Man ser ju direkt potentialen till att få det mysigt, även om det säkerligen en massa jobb bakom. Vad kul med husköp och att ni sätter igång med förändringarna med en gång! Spännande!

Nanna sa...

Jätteroligt med hus. Håller själv på och renoverar ett torp från 1920 :)

annas alster sa...

Låter som en ovanligt snabb renovering, om det är färdigt redan till helgen... ;) Det ska bli jättekul att följa!!!

frisky frog sa...

Vem skulle inte bli förälskad i den pärlan. Stort grattis!!

Anonym sa...

Precis så ser mitt drömhus ut!
Blir varm av hemtrevnad bara av att se det!!Stort GRATTIS!

myzpyz sa...

ser superhärligt ut :) grattis o lycka till med renovering! krya på-kramar

Efwa - Medea sa...

Ååh vad fint det kommer att bli och vad nyfiken jag blir på att få se mer!

Naturlikt sa...

Ett hus som jag troligen också skulle falla för, men sambon är inte alltid lika förtjust i mina drömmar :)

mary-ann sa...

men ååååhhhh...vilket gulligt hus...är en stor fan av den typen av hus...gillar inte dessa moderna,stela opersonliga vrålbyggen som byggs idag...

Helena sa...

Lycka till med det fina huset! Kommer säkert bli ännu finare efter repatation. Och lyckostar som får äppelträd i trädgården. Hälsning, Helena, Island.

AnSa sa...

Himmel! det börjar klia i fingrarna... Det där kommer att bli så tjusigt när det är klart tror jag! (även om det bara är ett smakprov)...Väntar med spänning

Eva i Stäket sa...

Så gulligt!! Det ska bli spännande att få se mer framöver.

Susanne sa...

Såå gulligt och vad spännande!!

Anna sa...

Så fantastiskt fint, grattis till drömmen som blir sann!!!

Eva sa...

Lycka till med huset, jag tror att det kan bli så underbart som du drömmer om att det ska bli.

Pia sa...

Så roligt, grattis!