onsdag 20 oktober 2010

Har stått i regnet så länge att jag börjat krympa

Jag funderar allvarligt på att bara släpa ut allt jag äger och har på gården och bränna upp skiten. Vad tror ni om det?!
Feng shui så att det förslår.
Jag h a t a r verkligen att flytta.

Men jag har äntligen hittat en låt på Håkans nya skiva att spela om och om och om igen.
Shelley. Oj vad fin den är.

Det kommer att bli tystare här fram över, dels beroende på flyttpsykos men mest beroende på att vi inte har någonstans att bo ett tag. Ingenting att oroa sig för dock, jag planerar en strong comeback lagom till att det är dags att hänga upp adventsstjärnorna och tända de tusen julejusen.

Puss och kram på er, nu ska jag packa lite till innan jag måste gå till jobbet.
Vi hörs när ni minst anar och mest behöver det!

27 kommentarer:

Anonym sa...

LYCKA TILL!!
Och välkommen åter!!

Fjallblomman sa...

Ojoj.. jag skulle gärna ha bytt plats med dig då jag älskar att flytta och fixa. Kanske därför jag bor på två ställen, så är man alltid lite på flyttfot!

Anna sa...

Tänker på dig, jag sitter i ett hus efter en flytt och undrar vems alla saker är. Att bränna det hade vart befriande. Men önksar dig allt gott och väntar på din återkomst.

Eijva sa...

Lycka till med flytten och ser framemot din återkomst!

Krickelina sa...

Vet precis hur det är. Jag bestämde efter senaste flytten att jag aldrig mer ska flytta.
Kommer att sakna dina vackra alster, fina bilder och träffsäkra kommentarer, men ser fram emot ditt återtåg i triumf.

Iréne JB sa...

Gillar inte heller att flyttpacka. För själva flytten är okej. Sist vi flyttade betalade vi en flyttfirma för att både packa och köra skiten :)
Nu efter 8 år i hus så skulle det behövas månader av rensning innan en flytt.

Anonym sa...

Vi flyttade för snart ett och ett halvt år sedan, minsann några kartonger har vi kvar att packa upp och i söndags hängde vi upp tavlorna. Så du har nog att göra ett tag framöver.
Stort Lycka till och glöm inte att sticka lite mellan varven / Titti

Rammis sa...

Lycka till med flytten! Kommer sakna dina inlägg och vackra bilder, och du får minsann ta massor av kort på huset nu som du får visa här i bloggen sen, är mycket nyfiken!

Ps: har skickat ett mail till dig, men du får svara på det när du får tid!

Kram!

Anonym sa...

Lycka till med flytten.
Man hittar så mycket när man ska flytta som man inte ens saknat!!
Bort-bort..säger en del.Ja, men jag ska bara...Kram./Ella.

Maria sa...

Jag avundas dig inte just nu. Men det blir ju härligt sedan, när ni får flytta in i ert mysiga hus. Lycka till med allt!
Maria

Saras pyssel sa...

Lycka till med allt - jag ser fram emot din återkomst!

Carin@Ullhärvan sa...

Jag vet hur jobbigt det är att flytta och bo i ett kaos, men man får se framåt och tänka på hur bra allt kommer att bli. Lycka till!

Emmas dagar sa...

Lycka till med flytten!

Eva sa...

Fina du! Hoppas det går bra!

Humlan sa...

Lycka till med flyttbestyren! Ser fram emot återkomsten!

curiosa´s stickerier sa...

Lycka till med flytten och välkommen åter!

Susilull sa...

Önskar dej ork, kraft och inspiration så du snabbt tar dej ur flyttpsykosen och svävar in i inredningseuforin istället!!

Ha det bra!!

Anta sa...

Lycka till med flytt och renoveringen och välkommen tillbaka snart.

mary-ann sa...

Lycka till :))och på återseende...

Tvärslå sa...

Flyttloppis Göken, det är räddningen ibland :)
Lycka till nu.

maria carlander sa...

Stort stort lycka till, akta dig för flyttgnomerna och plocka fram den mentala bilden av jul i nya fina huset^^

Paradiset Kaos sa...

Lycka till med flyttningen!!!
En styrkekram kommer också

Eva S sa...

Lycka till med flytten!
Jag håller på med rensning inför vår flytt till Varberg. Tänk vad man samlar på sig under 34 år i hus.

Sju sorters garn sa...

Ja, det är verkligen jobbigt att flytta, man vill inte riktigt se hur mycket saker och ting man egentligen har. Men nu har du i alla fall ett eget hus, lyllo dig, jag är avundsjuk...

Sillen stickar sa...

Lycka till med flytt å hus. Kommer bli så spännande att få se:)
/Sillen

Maritas Maskor sa...

Hej på dig Göken!!
du har snart något att hämta på min blogg!!
Ge inte upp med packningen. Det blir hur bra som helst sen!!

Unknown sa...

Ta dig den tid du behöver, man kan inte få allt klart på en gång och för att Feng Shuia ---- behövs djupa lugna andetag och mycket kontemplation, helst en period innan för på ett effektivt sätt sedan rensa som om man dansade en Chop-chop-polka.
Rom byggdes inte på en dag, heller inte en natt och snälla Dödergöken, nån krympask är du väl inte vorden.
Ha en trevlig paus, hur lång du än gör den, allt ordnar sig och ta goda vänner till hjälp de finns där för dig.
Allt gott och massor av lycka på färden.
/Stickfantomen