söndag 3 oktober 2010

Varje dag är som söndag


Fast idag är det mer söndag än vanligt. Allt är liksom som dagen före, allt det där viktiga stora börjar snart och jag vill bara dra täcket över huvudet och lyssna på Morrissey (spotifylänk) om och om igen.
Såna här sega söndagar med halsont och feber och "jag-måste-bli-frisk-snart"-ångest önskar jag mig en egen tv-kanal. En kanal som bara skulle visa program som får mig på bra humör. Vi på Saltkråkan, (någon mer än jag som tänker på underbara Malin när ni ser nya Knitty-älsklingen Beatnik ?) svartvita filmer med Sickan Carlsson, Morden i Midsommer, Mitt så kallade liv (vännen L har köpt dvd:n), Vänner, Gilmore girls (jag är så kär i Jess), Stolthet och fördom, Livet kan börja (ååååå Miles), Jeeves och Wooster, Harry Potter och ja ni fattar.
Istället får jag hålla till godo med fyra timmar av Vem vet mest....det är fan synd om mig idag.

12 kommentarer:

Linda sa...

Det ÄR synd om dig! :) Programutbudet är inte det bästa direkt... Min favorit bland de svartvita gamla filmerna är "Annonsera" med Thor Modéen, Åke Söderblom, Håkan Westergren och Birgit Tengrot. Men Sickan Carlsson är ju också en favorit, ingen kan vara så glad som hon. Här hemma går de gamla svartvita filmerna under beteckningen "kaffefilmer" för de passar så bra till en kopp kaffe och ett par sorters småkakor. ;) Krya på dig!

Dödergök sa...

Linda! Tack för ditt medhåll! Jag älskar Åke Söderblom, jag skulle kunna titta på Åke Söderblom-filmer i ett dygn utan att tröttna.
Men min allra bästa film över huvud taget är "Det svänger på slottet",helt sjukt bra film med bla Alice Babs och Lasse Lönndahl och Yvonne Lombart (som alltid är snyggast).

Anonym sa...

Mitt så kallade liv finns på youtube! Plöjde hela serien under en tråkig helg i juni!

Manduzana stickar sa...

Åh, jag är också alldeles kär i Jess!

Ulrika sa...

Men du är i alla fall lika fin som alltid, vare sig du är sjuk eller frisk.

Leta runt på Youtube, där finns en hel del godis.

Kram kraaaam!

Liljekonvaljemö sa...

Gillar programutbudet på din kanal, om du någonsin startar den blir jag en av de första som tittar (även om jag är mer kär i Logan än i Jess ;)

görel sa...

Vad kul att du tittar på de här gamla filmerna, en del är ju t.o.m. före min tid! Men Saltkråkan är ett ordentligt barndomsminne, jag är jämngammal med Pelle (Stephen Lindholm) som bodde på samma gata som jag och gick i en parallellklass.

Jag håller med om Malinreferensen, den är perfekt!

Anonym sa...

Ja, till råga på allt så gick sista avsnittet av Everwood idag. Jag kan inte förlåta dem somlade ner Everwood (med Treat Williams för den som kommer ihåg Hair) och istället satsade på, vad heter den, Sjunde Himlen. Som det inte är någon snygg i alls.

Men krya på Dig i alla fall!

Efwa - Medea sa...

Det äär synd om dig och en favvokanal vore ju inte fel. Men vem vet mest är inte fel heller tycker jag.

Monica sa...

Livet kan börja har jag på DVD - eller rättare sagt This life, för den finns bara på engelska:) Jag är också svag för Miles.... han (skådisen) tappade tyvärr lite av sin charm nu när han är med i Flash forward :(

Tyg och otyg sa...

Jag skulle nästan vara nöjd med en kanal som visade Mitt så kallade liv och Livet kan börja i ständiga repriser. De BÄSTA serierna nånsin! (Iofs har jag faktiskt båda på dvd så jag kanske skulle kunna vara min egen sådana kanal om tiden bara fanns). :)

Froding sa...

Glöm inte Mannekäng i rött och de andra i den serien kan se dem om och om igen