torsdag 15 mars 2007

I väntans tider

För två timmar sen ringde jag mitt elbolag igen för att höra hur det går för dem. Jag sitter fortfarande här och väntar på svar. Det är så våldsamt irriterande. Jag vägrar sitta här inne hela dagen och vänta på att dom ska komma ihåg att dom lovat ringa upp mig. Det känns som att det här kommer bli en mycket utdragen historia och jag har inte riktigt det tålamodet. Tur att bror kom hit och höll mig sälskap en stund. Han har lovat köpa en påse blandade nötter till mig i utbyte mot den klippning han just fick. Bra byte. Trevligare att sitta och vänta på en påse nötter än på jobbiga telefonsamtal som aldrig rings. Men när nötterna är levererade så går jag, jag ska faktiskt träffa L och gå en promenad. Något slags eget liv måste man ju få ha även om man fått en elräkning på 3659...

Inga kommentarer: