måndag 26 mars 2007

Nej jag är inte galen

Jag har ägnat morgonen åt div djurskötsel, alltid när jag gör det tänker jag att alla andra måste tro att jag är galen. Att de i smyg när jag inte är med säger: "Stackars Erika hon är ju inte klok, så många djur i en lägenhet." Eller att de kommer att tänka på mig när de läser smaskiga (och felaktiga) rubriker om Svankvinnan. "Ja snart är väl Erika där också, vänta barta tills hon börjar mata in kajor".
Jag kan lugna er, jag är inte galen och det finns ingen risk att jag börjar fånga in kajor med håv, jag tycker alldeles för mycket om dem för det.
Men jag kanske ska presentera mitt minizoo så att ni får bilda er en egen uppfattning. :)
Pelle är överhuvudtaget inte min, hon bor bara här. Lite som en hyresgäst. En väldigt fin och gullig hyresgäst men ändå. Själv skulle jag aldrig ha skaffat en kanin i vuxen ålder men när systerdottern (läs systern) tröttnade på sin så var det självklart att hon fick flytta in här. Så nu bor hon på vår toalett nere och hon verkar trivas med livet.
Embla (mest svart) och Måddesty (mest vit) är mina däremot, det tänker jag inte skylla ifrån mig om. Måddesty är mitt första egna husdjur och hon fyller åtta år i sommar. Embla fyller tre år i december och är mer gädda än katt.

Meja känner ni ju redan.


Och Charlie.
Inte är jag galen heller? ;)




1 kommentar:

Anonym sa...

Jisses människa, jag läser din blogg och blir inspirerad,frusterad och imponerad.
Antingen måste du ha armar som Shiva eller enorm ork och fart och energi som jag aldrig kommer få (igen?)
Jag är starkt imponerad!
Ha en bra dag.