lördag 7 juli 2007

Födelsedagspresenter och fynd

Två flata och två djupa från mor och far. Jag har varit sugen på det här Höganäs porslinet lääänge men kanske inte i den här färgen. Men gult är ju inte längre fult hos mig och de passar jättebra ihop med mina gröna hemvävda bordstabletter.
Dagens första fynd. Klicka på bilden så får ni se den allra underbaraste souvenir från Italien. 10 kronor betalade jag för detta lilla, ca 2cm långa, kors. Jag är kär. Förmodligen kommer jag kanske inte bära det så ofta som ett smycke utan det kommer nog att hänga någonstans i hemmet. Fast i och för sig skulle det passa rysligt bra ihop med mitt Jesus och Maria halsband...
Så fina rosa ljuslyktor med underbart sken fick jag av vännen L.
Blomma från syster och barnen, jag har önskat mig en orkidé och jag fick en prickig, jag kan inte vara gladare faktiskt.
Kolla kolla kolla!!! Så här galet snygga skor trodde jag aldrig att jag skulle få tag på, jag hade gett upp hoppet att hitta ett par sandaler över huvud taget den här sommaren. Mina fötter är för små och runda, eller så är skor för långa och smala, nåt fel är det iaf. Men när mannen och jag tog en utökad loppisrunda hittade jag dem. I stort sett oanvända träskosandaler för 45 kronor. Det kommer att bli så snyggt ihop med mina grön/gul/rosa-fabelstrumpor.
Nu ska jag återgå till mitt tvåändsstickande, det går faktiskt långsamt framåt, tro det eller ej.

4 kommentarer:

Anonym sa...

-Åh vilka fina tallrikar !
Gult är underbart,tyckte det inte för några år sedan men det är det och dessutom lite kul att det är vansinnets färg ;)
Och Höganäs är inte att förakta.
Religiös är jag inte med det därfina skulle tom jag kunna ta med mej hem.Kanske skulle man kunna göra ett litet altare med olika religösa symboler ?
Ljuslyktor är alltid superfint :)
Orkide´ har jag aldrig haft - de är jätte fina :)
Träsandalerna ska man ju knappt nämna.. de är ju riktigt skitsnygga !
- Du måste ha haft den bästa dagen på länge ? Skulle ha varit supernöjd.
Grattis än en gång :)

Anonym sa...

Härliga höganästallrikar, gillar verkligen att den djupa tallriken är en skål. Skön gul nyans också!

Clara sa...

Grattis i efterskott då!
Vilka fina presenter du fått, och finfina fynd. Träsandalerna ser ut som de ultimata sandalerna...

Anonym sa...

Just precis sådana träsko-sandaler hade jag en gång i tiden.... det måste ha varit någon gång under senare delen av 70-talet...Kul!