tisdag 22 januari 2008

Förvirrad gök önskar bringa ordning i (sitt) kaos

Kulturtantsuniformen sitter som den ska...

Ibland går Dödergök som en vanlig kulturtant på den lilla stadens gator och torg. Idag är en sådan dag, jag har inget jobb och tanken var att jag skulle vara duktig som tusan och städa och tvätta och komma i kapp med allting jag inte hunnit med när jag jobbat och varit sjuk.

Istället blev det en konstig morgon med underliga drömmar som fångade mig kvar i sängen alldeles för länge så att jag missade Godmorgon Sverige. (Morgon utan Godmorgon Sverige = dålig morgon för Dödergök.) När jag äntligen kämpat mig upp var huvudet fyllt av underliga minnesbilder och smaker i munnen från förr. Extremt irriterande och mystiskt.

Därför blev det lång hundpromenad istället för duktiga hemmafru-sysslor.

Nu snurrar allt möjligt i min skalle istället. Jag funderar om mitt vita Morjärvsgarn räcker till en liten Aran-inspirerad kofta till mig. Jag skissar på det utlovade mönstret till zig-zag mössan samtidigt som jag undrar om jag gillar cirkelsjalar och hur jag i såna fall skulle använda dem.

Nej jag tror att jag ska rensa skallen från skrot med hjälp av Hästpojken på mycket hög volym och de sista varven på min krage. Kanske funkar det, kanske inte.

Sen ska jag vara duktig hemmafru, jag lovar...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Man måste få vara "lat" ibland också :-) Det mår man bra av.
Jag hasar fortfarande omkring i morgonrocken!! (kl 13:40 på em) men ska snart åka och jobba med en kund.

Unknown sa...

Ja, jeg burde vel også være hemmafru....Her trænger til lidt rengøring..Men jeg vil hellere blogge, lytte på lydbog,drikke the og spise chokolade og strikke på mine solskinsgule pulsvarmere!!
:-)
Nyd din dag!

maria carlander sa...

vem behöver vara god hemmafru...?

Eva i Halmstad sa...

Varför måste man var duktig hela tiden?
Jag har såsat hela dan och mår så bra av de.
Eva.

Byian sa...

Ja!!! 2,25 skulle vara perfekt. Jag måste gensat fixa fram sådana. Så trevligt att höra av dig, även om jag inte bloggat så har jag med spänning följt din blogg. Alltid så uppdaterad och pålitlig.

Dödergök sa...

Hej på er! Ingen ska nu tror att jag förespråkar den gamla härliga kvinnofällan att städa ihjäl sig, det är väl snarare så att anticimex kommer att komma på besök snart om jag inte gör någonting åt oredan. :)