måndag 28 juli 2008

Blandade känslor i 30 gradig värme

Idag är det dags att ta sitt pick och pack och vända hem till Dalom igen.
Jag har haft en kanonvecka här i Askersund och jag har blandade känslor inför att åka hem.
Egentligen är jag pigg som en lärka och full av energi, jag har massor med projekt som jag vill sätta igång med (bla en hel del som inte har med stickning att göra) och jag längtar hem till katter och grönsaksland.
Sen har vi den lilla detaljen att min 16-åriga lillebror lånat vår lägenhet och haft fest tre dagar i sträck medans vi varit borta. Ångest och panik, vad jag skäms inför våra grannar!
Om jag inte dött av skam ska jag visa några riktiga Askersunds-fynd när jag kommer hem, bla har jag ramlat över en knappskatt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj. Det lät inte kul. Festandet, menar jag.

Men härligt att du haft en sån fin vecka!!

Jag har nu börjat om på min FLS, för vilken gång i ordningen har jag glömt (förträngt, haha). Stickar M nu, så får vi se.

Clara sa...

Småsyskon kan vara spännande att ha ibland! Hoppas det inte är allför stökigt när du kommer hem, och grannarna måste ju förstå... Härlig vecka verkar du ha haft iaf!

Elin sa...

Ojsan! småsyskon kan vara en pest, du får sätta honom i hårt arbete med att städa och baka plåster-på-såren-kakor åt grannarna!
Ser fram emot ett inlägg om knappskatten :)

~●Helena Pettersson●~ sa...

Du som är så duktig på att göra strumpor/sockor har du nåt tips på enkelt mönster på internet? Jag har aldrig stickat strumpor men skulle vilja testa.. :)

Dödergök sa...

Ulrika! Nej det var inte så kul att komma hem, men ditt paket gjorde allt mycket bättre.
Jag ska börja om imorgon på min FLS, ska köra medium jag med.

Clarasofia! Jo småsyskon är roliga, jag har tre så jag vet...hum..hum...men han hade städat iaf.

Slingerbult! Han har hållit sig undan den lymmeln men baka kakor till grannarna låter som ett jättebra straff.

helena-rutan!
Till att börja med, tack, jag gillar verkligen att sticka strumpor. Om du inte är van vid strumpstickning så kanske du inte vill börja med ett mönster på engelska men Knitty.com har många fina strumpmönster, garnstudio har mönster på svenska och både lite mer fancy strumpor men också flera helt vanliga enkla strumpor. Det är mitt bästa tips just nu iaf, jag har lite svårt för att tänka i värmen. ;)