fredag 4 juli 2008

Pannkakskalas i äppelträdsskuggan



Den här veckan har varit kaos, ren galenskap om jag ska vara helt ärlig. I onsdags satt vi fem timmar på akuten med en systerdotter som klämt tummen, det säger det mesta om den här veckan. Men igår så hade vi pannkakskalas under äppelträdet för att få lite annat att tänka på.
Vi bar ut mattor och kuddar och dynor och läste böcker och spelade spel och åt massor med pannkakor med vaniljglass och hallonsylt. Solen sken och barnen var sams och det var en riktigt mysig förmiddag.
Något som förgyllde min dag lite extra var den här fina PIF-presenten från bästa Agata. Jag som är helt nördigt insnöad på röda och vita inredningsdetaljer. Så jättefint! Kuddfodralet knäpps med fina röda knappar baktill men baksidan fastnade aldrig på bild. Ni får se en närbild på den broderade katten och lapparna istället.
Idag har vi varit och hälsat på "vår" valp Alice, jättemysigt att sitta och fika och prata i solen medans hundarna lekte. Nu hoppas jag att helgen fortsätter i samma sköna stil för nu orkar jag inte med något mer kaos. Jag ska sätta mig ute och lägga upp till min Februaritröja igen, den här gången storlek large, jag hoppas att det blir bättre. Imorgon ska vi på fest och på söndag fyller jag år, jag önskar mig lugn och ro och massa sticktid.

8 kommentarer:

Clara sa...

Vilken fin kudde! Lycka till med en lugn helg, det är så sommarhelger ska vara!

Bland garnnystan och sytråd sa...

Visst är det underbart med fint väder och utemys. Jag sitter just nu på altanen, klockan är över 22.00 och det är 28 grader ute. Det är just detta man skall minnas i vinter.
Hoppas du får en fortsatt härlig helg!
Monica

Nettan sa...

Vad härligt ni haft under äppelträdet. Grattis på födelsedagen i förskott. Hoppas att du får en fin dag och att du får massor med sticktid i helgen.

Mian sa...

Härliga, somriga bilder med mycket känsla i. Ljus och skugga. Det känns som om man är med på plats!

frisky frog sa...

Vilken härlig kudde! Och grattis på födelsedagen!

Pärlmudden sa...

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en härlig dag med mycket sticktid!
Grattiskramar från Pärlmudden

Emmas dagar sa...

Grattis på födelsedagen!
;-)

Agata sa...

Grattis, grattis! Det känns extra bra om jag lyckats att nästan pricka in en födelsedag med min sena PIF-present!