onsdag 30 juli 2008

Paket!!!


Jag kan börja med att tala om att jag lever, jag är en seg rackare. Det krävs mer än en festande lillebror för att ta kål på mig, nog för att gårdagen var riktigt pinsam.
Något som hjälpte till att hålla livsgnistan uppe var att det formligen drällde av paket och paketavier här hemma när jag kom hem. Roligt!
Gult och cericerosa sockgarn från Sannstick hade kommit så nu spurtar jag med ett par gula Julisockor, dvs Pomatomus, superrolig stickning måste jag bara säga så där i förbifarten.
Ett fantastiskt litet paket från Lisa låg också här, det ska ni få se en annan dag, och sen var jag och hämtade ett stoooort paket på posten.
Det var Mix and Match-paketet från bästa Ulrika.
Å så mycket fint och bra. Jag blev så glad (och chokladen hjälpte verkligen till att stilla mina och mannens galopperande nerver), garnet är makalöst riktigt fantastiskt och allt det andra är också helt perfekt. Klicka upp bilden för detaljer.

6 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, vilka underbara presenter! Mönstret på vantarna såg helt fantastiska ut. Såna skulle jag vilja sticka. Ulrika verka nästan känna dej utan och innan.

Elin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin sa...

Vad roligt att få så fina presenter när man kommer hem!
Nu lade jag precis märke till en detalj på din blogg som jag inte sett förut, och den gjorde mig glad som bara den! I högerkanten finns en bild på lite garn som ligger på ett fat och är fint.
Ett av garnen är orange och ser ut som ett sjalgarn, vad är det för ett garn, är det entrådigt? Jag har letat efter gula och orange entrådiga garner överallt, men jag hittar aldrig nåra..

Anonym sa...

Å så roligt att du tycker om paketet! Det var SÅ roligt att leta saker till dig!! :-)

Anonym sa...

Och nu har jag och sonen smakat den spännande chokladen jag fick av dig. Vi tyckte båda att den var jättegod!!

Dödergök sa...

Åsa! Ja visst var den ett underbart paket?! De där vantarna har jag gått och suktat efter ett tag nu och jag blev så glad när jag fick mönstret till dem.

Slingerbult! Garnet är malabrigo lace i färgen galced carrot, det finns bla hos Yll o Tyll, det finns fantastiskt gult entrådigt lace garn från Handpainted Yarn också som jag är ganska sugen på.

Ulrika! Oj oj vad det ska bli kul att sticka någonting av det där handfärgade garnet, en sjal blir det. Kul att chokladen var god, det var som sagt en chansning. :)