tisdag 22 juli 2008





Jag har det så oförsämt förbaskat bra! Kolla in vilket väder, galet blå himmel och strålande sol.
Jag gör precis det jag vill (nåja att fylla på diskmaskinen är faktiskt inte så hemskt men kanske inte det jag vill mest i hela världen), jag går timmslånga promenader längs med nya vägar, jag stickar massor och jag bara andas och lever glädje för tillfället. Jag har inte tänkt en enda negativ tanke sen jag kom hit, världsrekord!
Jag har köpt garn också, hittar man raggsocksgarn för 12 kr och Aloe Vera Supersocke för 69 spänn känns det som att det vore korkat att bara gå förbi. Dessutom vet man ju aldrig, jag kanske blir utan stickning innan veckan är slut, Ve och Fasa!
Mannens blå sockor, jag kallar dem numera för Vätterns vågor, är färdiga de ska bara bada sen ska ni få se dem. En evening stocking for a young lady (jag kan inte säga det utan att tänka på transvestiten i Little Brittain 'couse I'm a lady you know....fniss fniss) är nu klar och jag har goda förhoppningar om att starta upp tvåan ikväll under Morden i Midsomer.
Nu ska jag fortsätta poppa Hökartorget och laga mat tills att mannen kommer hem, PUSS på er alla!
Ja just det ja när vi ändå pratar om att bada... jag tog ett ofrivilligt dopp i Vättern i morse. Alva hoppade i sjön och efter halkade jag i med väskan med kameran i och allt, men det gick bra och vi hade redan varit ute i två och en halv timme så det gjorde inte så mycket att vi fick gå hem och byta kläder. Även liten papillon välter stor gök!

11 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Åhh va härligt det ser ut! Min vy har varit snarlik idag, fastän jag befinner mig vid Roxen istället för Vättern. Dock har jag inte blivit fälld av liten vovve.. hihi! Fortsätt å njuuuut! Kram Sofia (Stickospring)

Byian sa...

Låter som att du har det precis som du förtjänar...

Anonym sa...

Så häääärligt det låter! (ja förutom det ofrivilliga badet då, fniss)

Åsa sa...

Så underbart härligt det låter och ser ut på bilderna. Skulle inte vara så dumt med en sån vecka.
Ha det så jättemysigt!

teresa sa...

Vad fint du skriver!!

Anonym sa...

Åhh va härligt du har det.

Dödergök sa...

Hej på er alla bloggläsare, tack för kommentarerna och jag hoppas att ni har det lika bra som jag! :)

Anonym sa...

haha, ernst reporting for duty!
Göken verkar ha det gött..

/fröken c

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut (och låter). Hoppas semestern är trevlig.

Vad bra med nytt strumpgarn, nu när augustimönstret för SockKlubben släppts. Låter trevligt med Aloe Vera i garnet.

Mian sa...

Härlig tillvaro!
Hundtungebilden är helt suverän!
Själv tog jag tåget till Varberg en sväng i dag och badade (5 ggr) i det salta havet - underbart!