måndag 1 december 2008

Besegrad

Okej, jag fick ge mig. Jag stannade hemma idag och jag har faktiskt bestämt mig för att vara hemma imorgon med.. Det funkar inte att gå till jobbet med feber, hosta, huvudvärk, ständigt rinnande näsa och en hals som vill dö så fort den inte har en halstablett i munnen. Jag försöker att inte ha ångest över att jag inte är på jobbet men det går väl inte så där jättebra om jag ska vara ärlig. Jag tycker alltid att det är någon slags form av svek så fort jag inte är på min arbetsplats med ett käckt leende på läpparna och uppkavlade ärmar, redo att ta på mig allt och lite till.
Idag har jag bara sovit, druckit te och fruktsoppa. Sen blev jag lite rastlös så då gav jag mig på att blocka min lila sjal. Jag skulle ljuga om jag sa att det blev bra men det får duga för jag vill verkligen använda sjalen så fort som möjligt. Den observante läsaren ser att det inte räcker med ett "hoppa hage-pussel" det behövs två för att blocka ens den minsta lilla sjal.
Jag får ta och köpa mig ett till och blocka om den här lilla sönheten så småning om.
Är det någon som har erfarenhet av att blocka ljusa garner på det här pussel från biltema? Det finns ingen risk att plasten fäller?
Nu ska jag återgå till ryggläge i soffan, kanske börjar jag om med Halvblodsprinsen på svenska, den har seglat upp som min favorit för tillfället.... ;)

9 kommentarer:

Anna sa...

Jag har blockat min ljusa Laminaria (http://annascorneroftheworld.blogspot.com/2008/09/fo-laminaria.html) på ett sånt där pussel från Biltema och det var no problemas.

Krya på dig!

Eva i Halmstad sa...

Hej så förståndigt av dej at stanna hemma och ta hand om dej. Du blir säkert frisk fortare så här.

Tror inte att pusslet ska färga.

Ha de så gott på dej, mys och drick lite gott te.
Eva.

fale artut sa...

Fale artut att läsa att du är sjuk ORDENTLIGT så att du blir frisk!
Det är sällan någon som tackar för att man är sjuk och skraltig på jobbet. Men Så GLADA de blir allihopa när du är frisk ( och förhoppningsvis glad)igen!

Anonym sa...

Å så fin sjal!!

Jag förstår precis det där med det dåliga samvetet för jag är likadan.
Men - så brukar jag tänka, att är man hemma så sprider man ju i alla fall inte bacillerna vidare. Alltid nåt.

Vila nu ordentligt och sköt om dig - för om du inte mår bra kan du ju inte se till att andra har det bra heller.

*kram kram*

Sillen stickar sa...

Hej Dödergök!
Här kommer Sillens bästa kur på att bli frisk. Drick mängder med ingefärsavkok/te= koka upp vatten med skivad ingefära i. + att äta ProBion (f hälsokost) ett kosttillskott med mjölksyrakulturer. Stärker immunförsvaret. Man kan ta dubbeldos efter tre dagars användning. Detta tips har jag fått av min massös och det har funkat på mig hela hösten.Peppar peppar... Krya på dig och tack för dina gratulationer på min blogg. Jag diggar din blogg!
Mvh Sillen

Åsa sa...

Plasten fäller inte någon färg men jag brukar ändå alltid lägga en handduk eller ett gammalt lakan på innan jag nålar fast sjalen.
En skätt konjak i the gör susen mot halsont.

Anonym sa...

Denser superfin ut. Ett golvpussel är lite liteför en stor sjal, jag måste också köpa ett till.

Krya på dig, man ska vara hemma från jobb när man inte är kry.

Dödergök sa...

Tack för era omtänksamma kommentarer!
Jag ska köpa mig ett till pussel och jag tror nog att jag vågar blocka ljusa stickningar också efter era råd.

Tack för era "krya på dig"-hälsningar och era huskurer, jag blir hemma hela veckan, första gången någonsin som jag är hemma en hel vecka från jobbet men det funkar inte att gå och jobba så här.
Nu ska mannen få ta hand om mig. :)

frisky frog sa...

Har inte du varit småhängig hela hösten? Önskar att jag kunde ge dig en dunderkur så du blir riktigt frisk en gång för alla, men jag kan ingen. Fast om man dricker stark, härlig glögg och äter massor av pepparkakor är det i alla fall roligare att vara sjuk... =) Krya på dig!