lördag 13 december 2008

Luciamorgon

Å vad jag tycker om hyacinter, särskillt såna här långa och taniga med utspridda blommor.
Tjocka bulliga korvblommor är inget för mig, därför brukar jag vattna mina hyacinter rätt friskt och de här hade jag riktig tur med, otroligt vackra.
I år ska jag försöka att vara duktig och spara alla mina hyacintlökar och plantera ut dem till våren, jag har någon slags dröm om ett hav av vita skira hyacinter med uppstickande svarta tulpaner. Kanske till våren 2010.
Min förkylning har tagit om, alla symtom är tillbaka med ökad kraft och jag orkar ingenting. (Dagens lärdom; gå inte till jobbet när du är sjuk människa!)
Jag hade tänkt att jag skulle hinna med allt möjligt i helgen men nu blir det bra till att vila och försöka hämta någon slags kraft.
Min terapistickning för tillfället är en ny mössa i senapsgul Rialto Aran från Debbie Bliss.
Allt annat tror jag att jag lägger åt sidan så länge.

Jag bara måste visa en bild på mitt dagbarn, gulliga gulliga Agnes. Hon löper och eftersom hon bor ihop med en hanhund får hon vara dagbarn här den här veckan.
Det är mysigt med tre små papillondamer och de kommer ovanligt bra överens fast de löper alla tre.


Idag har jag faktiskt sett solen, hör och häpna. Jag har inte bara sett den jag har tagit en (mycket långsam men ändå) promenad i dagsljus. Det var mycket länge sen sist.
Nu ska jag krascha en stund i soffan, jag önskar er alla en fin och mysig Lucia-helg!















5 kommentarer:

Anonym sa...

Å din stackare, ska du aldrig slippa de där bacillerna. :(

Ta nu hand om dig riktigt i helgen och var hemma tills du mår bra igen!

Kram!

Agata sa...

Jag skickar lite kryapådig-baciller nu, känner du det?

Och när jag såg din vackra vita amaryllis blev jag dessutom plötsligt medveten om att jag inte har någon sådan i år, fastän jag alltid brukar ha fina julblommor. Det måste jag åtgärda snarast!

Eva S sa...

Krya på dig!
Amaryllisen är underbar.
Kram
Eva i Lund

Dödergök sa...

Tack så mycket! Ni är gulliga!

Kristina sa...

Så fina bilder. Vita blommor och spretiga hyacinter gillar jag. Hoppas att du blir frisk ngon gång. Du har varit mycket sjuk denna säsong. Stackars dig!