tisdag 30 december 2008

Två röda

Det blev en del röda julklappar i år. Systersonen fick ett par maskintovade tossor i eskimorester, han satte på sig dem direkt så det måste ju vara ett bra betyg. Jag ska nog ta och göra mig ett par egna så smånigom för jisses vad golvkallt det är hemma hos oss nu.
Svärmor fick ett par halvvantar i rester av drops alpaca. Mönstert är en omarbetning av mitt standard fingervantsmönster som man hittar om man söker på alpaca och fingervantar hos Garnstudio. Hon verkade också glad över sin julklapp och mitt restgarnslager minskar och vi vet ju alla vad det betyder. Nya garnköp 2009!

3 kommentarer:

Tvärslå sa...

Riktigt supersnygga tofflor, o det vore väl tusan om inte jag också skulle få till ett par riktigt riktigt tjocka nångång.

Anonym sa...

Slinker införbi för att önska dig ett jättegott slut på året och en än bättre början på nästa! Stickar glatt vidare på dinmin mössa (se länk i min blog). :) Du är en pärla!
Kramis! /Sofia (stickospring)

Anonym sa...

Hej!
Läser din trevliga och inspirerande blogg regelbundet. Vill önska dig ett Gott Nytt år!
vonnaponna