lördag 14 mars 2009

Färg till helgen

Tulpaner, alltid tulpaner, frasiga dubbla bubblande röda.
Mitt garn har kommit från sannsticks webbshop. Z-tvinnat till min tvåändsstickningskurs (handfärgat och ofärgat) och ljuvligt vackert handfärgat Ull/Kashmir. Så otroligt vackert garn, bara färgskiftningarna kan få mig att börja gråta.

Avslutar med en bild på mina Nutkin strumpor, elller strumpa om man ska vara petig. Jag ska precis börja på hälen men jag vet inte riktigt om jag ska göra den som står elller någon anan häl, får väl prova och se. Jag stickar iaf med det där kool-aidfärgade bambu/ull garnet som jag inte gilllar, färgen är jättefin men garnet är så tunnt och stumt och stickigt. Jag har tom glömt bort vad det heter för att jag inte gillar det.
Ikäll blir det finmiddag, finvin och schlagerfestival, jag mutar mannen till att titta, kanske blir det lite stickning också.


6 kommentarer:

desiree sa...

Åhå, det är inte bara jag som behöver mutas!

Anonym sa...

vilka fina färger på garnen. Sticklustan frodas.

Anonym sa...

Fantastiska tulpaner!

Kristina sa...

Både tulpanerna och garnerna ser underbara ut. Lycka till med tvåändsstickningen!

Froding sa...

Jag gjorde vanlig häl på mina Nutkin efter att först gjort som det står men de blir så trånga. Repade upp och gjorde en "riktig" häl!! Dessa Nutkin är roliga att sticka och det vridning som blir gör inget tycker jag//Marianne

Anonym sa...

Tulpaner är Tulpaner även i sprucket krus....
Garnerna sen ljuvliga ut