tisdag 31 mars 2009

Nutkin




Mönster; Nutkin, Marsmönstret i StickaMeras sockklubb. Jag har haft fullt upp med att gifta mig och annat trams så sockklubben har blivit lite lidande än så länge i år men nu ska det rådas bot och det med råge. Vi börjar med Nutkin. Jag gillar det här mönstret, jag gillar att strumpan vrider sig på foten och jag gillar till och med hälen (den andra blev mycket snyggare än den första). Jag har följt beskrivningen men jag gjorde en annan tå, jag förstod mig helt enkelt inte på den i beskrivningen.
Garn; Kool-aidfärgat Trekking Pro Natura, ull/bambu. Fin färg, asjobbigt garn. Sticksigt och tunnt och eländigt. Det här garnet köper jag inte igen.
Stickor; 2,25 mm Harmony/symphonywood vad ni nu vill kalla det.


6 kommentarer:

Ulrika sa...

Så fina de blev! Trist bara att garnet inte var bra.
Jag håller på med 2 par Nutkin, tycker väldigt mycket om mönstret.

Kristina sa...

Snygga sockor! Bra med råd om garn...avrådan i detta fall!

stora lilla j sa...

supersnygga! Vad fint med Kool-aid färgat garn!

Anna sa...

Jättefina! funderar också på att göra dem, men de känns, än så länge, lite för komplicerade för mig...

Dödergök sa...

Hej! Tack för kommentarerna! Jag ska sticka fler nutkinstrumpor men i något annat garn det här är verkligen ingen favorit.

Stitchordie sa...

De var sjukt snygga och färgen på garnet/garnet var i alla fall jättesnygg!