onsdag 18 mars 2009

Titta jag hittade en höna!

För att få göra ett nytt leg ska man redan ha ett som är giltligt, bara så ni vet. Om ni nu skulle fundera på att göra ett nytt och gå och ta fulkort på expert för typ 200 kronor och sen gå till banken och få reda på att du inte får göra något utan att du måste åka till polisen i nästa stad som bara har öppet när du jobbar och där dina nytagna fulkort inte gills. Ja alltså bara utifall att.

Sur sur sur gök.

Den sura göken gick på loppisrunda och kom hem med diverse färgglatt. En del ska bli en väska, annat ska det broderas med.
Hönan var finast, hon är så fin att det nästan tog udden av det sura.
Ikväll är det dags för kurs igen, idag är det aviga och räta maskor som gäller och därmed grunden till krusstickning. Jag laddar med Broder Daniel och glass i kvällssolen.
Idag fyller bebbarna 1 år! Kolla in gökungebloggen för lite gullig nostalgi!


11 kommentarer:

Elisabeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabeth sa...

Jag kom på banken för att ordna nytt kort, med leg som hade gått ut en månad tidigare, personbevis från folkbokföringen och norsk pass, men nej. Här behövde intygas att jag var jag. Så min make (som inte alls hade tillräckligt att göra med sitt heltidsjobb) fick åka ner på stan för att intyga att jag inte hade ändrat personlighet. Och han fick punka på vägen tillbaka till jobbet. Sur make, uppgiven jag. Jag kunde ha tagit in vemsom helst från gatan, tror jag. Men jag fick id-kort - och nästa gång byter jag innan det går ut....

Snygg höna - och jag gillar din blogg!

Anonym sa...

Omständiga sverige.......
jag blir tokig när man skickas hit o dit,å ingen tycks veta vad som gäller........
Hoppas du får ditt nya legg iaf.

Annika sa...

Man slutar aldrig att förvånas om hur byråkratisk tillvaron kan vara ibland.

Gillar din blogg!

Anonym sa...

Mina varmaste sympatier till Surgöken! (Byråkrati när den är som bäst?!)

Nåväl - loppishönan var ju ruggigt tjusig iaf!

emma sa...

men vilken ljuvig höna!!! ..och jag kan bara hålla med om tvåändsdrogen - sjukt kul!!

antfarm sa...

Åh! suck! Måste du alltså åka till polisen? Det trodde jag bara man behövde om man skulle ha pass. Var det för att legget gått ut?

Spännande är också att de alltid hunnit ändra rutiner mellan varje gång man behöver nytt legg så man aldrig vet vad som krävs...

En tokig, söt höna kan i alla fall liva upp det mesta!

Kristina sa...

Hönan är fantastisk! Det blir nog något fint!

frisky frog sa...

Ha, ha! Det hade varit mycket roligare om man fick ha fotografier som ditt på körkort och legg. Då kanske de som ber att få titta sett gladare ut...
Hönan var super, vilket fynd!

Thepas sa...

Men gud vad du är gullig och skriver så fina kommentarer i min blogg. Det känns verkligen fint i hjärtat och nu tänker jag vara glad minst hela helgen bara för det.

Gulle du!

Dödergök sa...

Elisabeth! Ja du, det är roligt nästan jämt. Kul att du gillar min blogg!

Eva! Tack, det hoppas jag med, ska försöka planera in det med mannen nästa vecka.

Annika! Nej det här kändes lite som droppen. Roligt att du gillar bloggen!

Metamophosis! Tack för sympatierna och visst är hönan urtjusig?!

Emma! Hönan gjorde min dag. Tvåändsstickning regerar!

Antfarm! Åhhhhhh suck! Tack för igår, det var mysigt! :)

Kristina! Hönan ska bli en väska är det tänkt, förhoppningsvis en fin väska.

Frisky frog! ja varför måste man ha dumstirrande fulkort som id-kort?
Jag betalde 5 spänn för hönan, det kallar jag bra pris!

Thepas! Bra att du blev glad, jag skrev ju bara det första som föll mig in, du är ju jättefin ju!